Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Expoziția „Marele furt din Muzeul Brukenthal 1968”, prelungită
marele furt din muzeul brukenthal, expo

Expoziția „Marele furt din Muzeul Brukenthal 1968”, prelungită

Perioada de vizitare a expoziției „Marele furt din Muzeul Brukenthal 1968” a fost prelungită până pe 26 aprilie 2023, au anunțat reprezentanții instituției sibiene.

Marele furt care a avut loc la Palatul Brukenthal în 1968, în urma căruia încă sunt date dispărute patru lucrări de artă europeană, este deschisă la Casa Albastră.

În anul 1968 au fost furate din Palatul Brukenthal opt lucrări de pictură europeană; ancheta s-a finalizat în anul 1972, concluzia fiind „autor necunoscut”; patru lucrări (Aelbrect Bouts, „Autoportret”; Tițian, „Ecce Homo”; Frans van Mieris cel Bătrân, „Bărbat cu pipă la fereastră”, și Rosalba Carriera, „Portret de femeie”) au fost recuperate în 1998, cu ajutorul INTERPOL. Ele pot fi văzute astăzi în expoziția permanentă de pictură europeană.

Patru lucrări au rămas dispărute: Anthony van Dyck – „Moartea Cleopatrei”, Christoph Amberger – „Portret de bărbat”, Jörg Breu – „Portret de bărbat”, și anonim german (posibil Hans Holbein cel Tânăr) – „Portret de bărbat”.

Proiectul expozițional urmărește două obiective: prezentarea evenimentelor, începând cu noaptea de 26 spre 27 mai 1968, și recuperarea memoriei celor patru picturi pierdute, cu ajutorul documentației specifice unui muzeu: fotografii de arhivă și fișe de conservare din anii 60, date din registrul inventar și urme ale existenței acestor picturi precum șasiul de pe care a fost tăiată pânza lucrării „Moartea Cleopatrei” și rama „Portretului de bărbat”, de Christoph Amberger.

Sunt prezentate atât fotografii originale, cât și imaginea lor printată la dimensiuni mari, surprinzând aspecte ale expoziției de bază din Palatul Brukenthal în care o parte dintre tablourile furate erau expuse, verso panoului de lemn în cazul altor lucrări, fotografie după radiografie, în lumină razantă, directă și chiar în infraroșu, macrofotografie a detaliilor.