Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Femei în artă – Rebecca Horn și modul în care un corp poate fi locuit
untitled 2006, horn

Femei în artă – Rebecca Horn și modul în care un corp poate fi locuit

Rebecca Horn, artistă germană multimedia cu o operă revoluționară, este cunoscută mai ales pentru instalațiile, filmele și transformările corporale cum ar fi „Einhorn”, un costum cu un corn foarte mare care iese vertical din cap.

Născută la 24 martie 1944, în Michelstadt, artista locuiește și creează la Berlin. Desenează, realizează instalații și a regizat filmele „Der Eintänzer” (1978), „La ferdinanda: Sonate für eine Medici-Villa” (1982) și „Buster’s Bedroom” (1990).

Rebecca Horn și-a petrecut o mare parte din primii ani de viață recuperându-se după o serie de afecțiuni. Acest fapt a fost reflectat în creația sa artistică – alegând să transpună, în desene și instalații, în filme și desene cinetice, modul în care un corp poate fi locuit.

În adolescență, a avut tuberculoză și a fost spitalizată. Pe patul de spital, Horn a început să deseneze și să își dezvolte stilul. Desenul a fost mediul la care a revenit după ce a împlinit 20 de ani, când a fost internată într-un sanatoriu, în urma expunerii la materiale toxice, precum fibra de sticlă și poliesterul, care i-au afectat plămânii.

Lucrări puse în scenă cu precizie

A studiat la Școala de Arte Frumoase din Hamburg, apoi a avut o bursă DAAD la Londra, a trăit aproximativ un deceniu la New York, a predat la California Art Institute, apoi la Universitatea de Arte din Berlin.

De la începutul anilor 1970, artista germană a creat o operă care constituie un flux tot mai mare de performance-uri, filme, sculpturi, instalații in-situ, desene și fotografii. Esența imaginii lor reiese din precizia funcționalității fizice și tehnice pe care o folosește pentru a-și pune în scenă lucrările de fiecare dată într-un anumit spațiu.

ballet of the woodpeckers 1986 by rebecca horn

„Ballet of the Woodpeckers”, 1986, Rebecca Horn (c) DACS

Diversele lucrări ale lui Horn sunt legate între ele de o logică consecventă; fiecare lucrare nouă pare să se dezvolte din precedenta. Elementele pot fi abordate din nou, dar apar în contexte total diferite, divergente.

Este reprezentată de Sean Kelly Gallery, care, anul trecut, i-a organizat o expoziție itinerantă în SUA, centrată pe desenele ei.

Expoziții și palmares

Rebecca Horn a fost subiectul unor expoziții personale inclusiv la Muzeul Tinguely, Basel; Centrul Pompidou-Metz, Franța; Muzeul Lehmbruck, Duisburg, Germania; Tate Modern, Londra; Muzeul de Artă Multimedia, Moscova; Galeria Națională de Artă Modernă (NGMA), New Delhi; Harvard Art Museums, Cambridge; Fondation Cartier pour l’art contemporain, Paris; Irish Museum of Modern Art, Dublin; MOCA, Los Angeles; Neue National Galerie, Berlin; Kunsthalle Wein; Serpentine Gallery, Londra; Solomon R. Guggenheim Museum, New York; Museum of Contemporary Art, Chicago; Centre d’Art Contemporain, Geneva; Kunsthaus Zürich; și Anthology Film Archives, New York.

Lucrările ei au fost prezentate la Bienala de la Veneția în 2022 și 1997, precum și la documenta 5 și documenta 9.

A primit numeroase distincții, printre care Premiul Willhelm Lehmbruck 2017, Muzeul Lehmbruck; Ordre pour le mérite des Arts et des Sciences 2016, Franța; Grande médaille des arts plastiques de la Académie d’architecture de Paris, 2011; Premiul Premium Imperiale 2010, Japonia, și Premiul Carnegie 1988.

Fotografie principală: „Untitled” (2006), Rebecca Horn (c) artista/ Sean Kelly Gallery