Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Imagini ale solitudinii. Lucrări din colecția MARe
mare, muzeul de arta recenta

Imagini ale solitudinii. Lucrări din colecția MARe

„Imagini ale solitudinii. Lucrări din colecția MARe” va fi vernisată în 10 mai și va putea fi vizitată la Muzeul de Artă Recentă până în 19 mai.

Expoziția curatoriată de Ioana Iuna Șerban reunește lucrări semnate de 13 artiști: George Anghelescu, Ștefan Bertalan, Michele Bressan, Andrei Chintilă, Doru Covrig, Daniel Djamo, Alina Fenelș, Aniela Firon, Florin Mitroi, Larisa Sitar, Naiana Vatavu, Bogdan Vlăduță și Ecaterina Vrana.

„În această expoziție ne propunem să examinăm instanțele solitudinii – și prin și dincolo de stereotip – în lucrări din colecția MARe”, spune curatoarea. „Cum arta – în orice formă a ei – este un mediu predilect al acestei stări, în întregul spectru al emoțiilor și anomaliilor care-i sunt atașate, este și firesc să ne aplecăm asupra acestei intimități relatate și totodată ocultate de artiști. Camera lui Van Gogh repictată de Bogdan Vlăduță este o povestire prin ricoșeu despre singurătatea oricărui artist și despre simplitatea vieții omului; solitudinea tulburată care reorganizează, prin deformare și reformare, printr-o acuitate abisală, identitatea cunoaște tonalități diferite la Florin Mitroi, Aniela Firon și Ștefan Bertalan; la Andrei Chintilă, solitudinea pare un act de credință și mândrie împotriva unei societăți maligne care se grăbește să-ți pună eticheta de nebun; masificarea, amuțirea, ștergerea treptată a trăsăturilor și a lumii dau – în lucrările de Doru Covrig și Larisa Sitar – expresia acelei singurătăți ca ultim prag al limbajului; e singurătate sau e doar: seducția viciului la Naiana Vatavu, rugăciune la Michele Bressan, solilocviul bolii la Ecaterina Vrana, agonia celuilalt în fața condiției umane la Daniel Djamo? Pășirea dincolo de orice reper, în însingurarea pe care o dă cosmosul, la George Anghelescu, e stinsă în serenul apus privit de personajul impersonal, robotic, lipsit de angoase, al Alinei Feneș. Fiecare dintre aceste ipostaze ale solitudinii descoperim o pendulare minuțios realizată între interiorizarea pe care nicio imagine n-o poate cuprinde și un status quo al imaginarului, o consecință a societății în care trăim”, completează Ioana Iuna Șerban, curator MARe/Muzeul de Artă Recentă.