Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  National Gallery a împrumutat pentru prima dată unele dintre cele mai bune capodopere ale sale
capodopere ng

National Gallery a împrumutat pentru prima dată unele dintre cele mai bune capodopere ale sale

National Gallery a împrumutat pentru prima dată unele dintre cele mai bune capodopere ale sale în Marea Britanie, pentru a marca 200 de ani de la înfiinţarea instituţiei de artă.

Douăsprezece opere de artă celebre, printre care „The Hay Wain” de Constable, „Venus și Marte” de Botticelli și „The Umbrellas” de Renoir, au călătorit în Marea Britanie. Au fost deschise expoziții simultane în 12 instituții, ceea ce înseamnă că mai mult de jumătate din populație se află la o oră distanță de una dintre capodopere.

Galerie digitală, expoziţie Van Gogh, ateliere de artă

Planurile pentru bicentenar, în valoare de 95 de milioane de lire sterline, includ, de asemenea, o expoziție de succes a lui Van Gogh, crearea unei noi galerii digitale, o călătorie în Marea Britanie cu ateliere de artă și o renovare a sediului National Gallery din Piața Trafalgar din Londra.

Artistul Jeremy Deller, laureat al Premiului Turner, a fost însărcinat să creeze o lucrare care să celebreze 200 de ani de artă publică.

De asemenea, Galeria Națională va organiza o petrecere pentru weekendul aniversar, cu muzică live de la Jools Holland, spectacole de DJ și ateliere de artă interactive.

Cele 12 comori naționale împrumutate altor galerii şi muzee

„A Young Woman standing at a Virginal” – Vermeer (National Galleries Scotland: National, Edinburgh)

„The Supper at Emmaus” – Caravaggio (Ulster Museum, Belfast)

„The Rokeby Venus” – Velázquez (Walker Art Gallery, Liverpool)

„The Fighting Temeraire” – JMW Turner (Laing Art Gallery, Newcastle upon Tyne)

„The Water-Lily Pond” – Monet (York Art Gallery)

„Self Portrait as Saint Catherine of Alexandria” – Artemisia Gentileschi (Ikon Gallery, Birmingham)

„The Umbrellas” – Renoir (Leicester Museum & Art Gallery)

„The Hay Wain” – Constable (Bristol Museum & Art Gallery)

„The Stonemason’s Yard” – Canaletto (National Library of Wales, Aberystwyth)

„Venus and Mars” – Botticelli (The Fitzwilliam Museum, Cambridge)

„The Wilton Diptych” – unknown (Ashmolean Museum, Oxford)

„Self Portrait at the Age of 34” – Rembrandt (Brighton Museum & Art Gallery)

 Galeria Națională a fost înființată în urmă cu 200 de ani de Parlament, pentru a crea o colecție de picturi în folosul publicului. Însă, în cea mai mare parte a ultimelor două secole, singurul mod în care publicul a putut vedea operele de artă a fost în persoană, la Londra.

În ultimele decenii, galeria și-a intensificat eforturile de a răspândi arta sa pe scară mai largă în toată țara. După ce a cumpărat un autoportret al celebrei artiste italiene din secolul al XVII-lea Artemisia Gentileschi în 2018, tabloul a pornit într-un turneu prin Marea Britanie, nu în muzee și galerii, ci în locuri unde diferite tipuri de oameni ar putea să-l vadă cu adevărat.

Lucrarea și-a petrecut timpul într-un cabinet de medicină generală din Yorkshire, într-o școală de fete din Newcastle, într-o bibliotecă din Glasgow și chiar într-o închisoare de femei din Surrey.

Două dintre cele 12 capodopere incluse în cel mai recent program nu au mai fost împrumutate până acum de National Gallery – „Venus și Marte” de Botticelli și „The Wilton Diptych” din secolul al XIV-lea, considerat unul dintre cele mai mari tablouri produse vreodată în Marea Britanie.

Dintre cele 12 tablouri împrumutate, doar unul este opera unei femei – „Autoportretul Sfintei Ecaterina din Alexandria” de Gentileschi.