Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Nona Inescu și Mara Verhoogt, expoziții solo la Galeria Catinca Tăbăcaru
nona inescu, shell (head), detaliu

Nona Inescu și Mara Verhoogt, expoziții solo la Galeria Catinca Tăbăcaru

Galeria Catinca Tabacaru anunță două expoziții solo și o colaborare specială legate de explorarea de către artiști a fragilității ecosistemelor și a relației complexe dintre natură, viața urbană și condiția umană. Cele trei proiecte sunt găzduite, începând cu 14 decembrie, de spațiul principal al galeriei, spațiul de proiecte imersive și atelierul din Calea Giulești 14, București.

În spațiul principal se va afla „Ecuator Nocturn”, expoziția Nonei Inescu. Aceasta este a doua expoziție solo a artistei în România, după „Hands Don’t Make Magic la Sabot”, la Cluj-Napoca în 2015.

Lucrările multidisciplinare ale Nonei Inescu pătrund în natura complexă a vieții în multiplele sale forme. Noul său corp de lucrări examinează interacțiunea delicată dintre colapsul mediului și transformarea corpurilor umane și non-umane.

Spațiul de proiecte găzduiește „I Want to Be the Moment in a Dream”, de Mara Verhoogt, artistă care a încheiat recent studiile la Chelsea College of Art din Londra. Lucrările ei analizează convergența dintre oameni și ființe non-umane. Prin autoportret și modificarea corpului, ea reinventează și alterează structurile identitare rigide.

În „I Want to Be the Moment in a Dream”, Verhoogt transformă spațiul într-un peisaj delicat, suprarealist. Inspirată de versurile cântecului „De-ai fi tu salcie la mal”, expoziția este între nostalgie și transformare, îmbinând imagini din natură, viața urbană și fantezie într-o experiență senzorială imersivă. Lucrările promovează un dialog între control și eliberare, ordine și indulgență, portretizând vara ca o stare emoțională și estetică amplificată.

Institutul de Cercetare Corectivă

Cea de-a 13-a etapă a proiectului „The Human (The Corrective Research Institute)” al lui Ciprian Paleologu este prezentată la Galeria Catinca Tăbăcaru. Acest efort ambițios este conceput pentru a transcende durata medie de viață umană, impregnat de o profundă ironie existențială. Conceput de Paleologu în 2000, la vârsta de 24 de ani, „The Human” se va desfășura până în 2046, oferind o explorare semnificativă a existenței umane. Paleologu reimaginează complexitatea puterii și limitării umane printr-o călătorie de zeci de ani în existențialism și idealuri utopice. Această a 13-a etapă a proiectului este un reper în evoluția operei artistului.

Institutul de Cercetare Corectivă va juca un rol principal în pregătirea mega-agregatului utopic preconizat pentru corecția umană, cunoscut sub numele de OMODROM. Institutul se bazează pe o teorie a vibrațiilor umane. Domeniul său de cercetare include, dar nu se limitează la explorarea complexității naturii umane, analiza undelor umane, studiul culturilor antice, dezvoltarea de tehnologii pentru OMODROM și cuantificarea factorilor umani, precum fericirea, bunătatea, credința, indiferența, frica și furia. În plus, se concentrează pe măsurarea vibrațiilor din cadrul sistemului uman OXOYOZ și pe implementarea proceselor corective în diferite dimensiuni.

La 24 septembrie 2024, a fost semnat contractul de închiriere pentru primul sediu al Institutului, stabilindu-se baza la adresa Calea Vitan 17 din București. Aici, persoanele interesate să efectueze o analiză personală a unuia sau mai multora dintre cei șase factori umani – fericire, bunătate, credință, indiferență, frică și furie – sunt încurajate să participe la un proces unic în cadrul unor întâlniri unu la unu.

Foto: „Shell (Head)”, detaliu, 2024, de Nona Inescu