Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Portretul celei mai bogate femei din epoca georgiană, expus la Londra după un secol

Portretul celei mai bogate femei din epoca georgiană, expus la Londra după un secol

Portretul celei mai bogate femei din epoca georgiană realizat de William Hogarth va fi expus în capitala britanică pentru prima dată în mai mult de o sută de ani.

Mary Edwards de Kensington, aristocrată independentă, era o figură influentă în Londra secolului 18. La acel moment, a fost crezut că ea era și cea mai bogată femeie din lume. Povestea sa – a unei bogate englezoaice care a refuzat să fie căsătorită – nu s-a potrivit erei în care a trăit.

Cel mai important portret al ei este rareori împrumutat spre a fi expus. Edwards a fost imortalizată de Hogarth, în 1742, purtând damasc roșu și diamante impunătoare.

Frick Collection din New York, care trece printr-un proces de renovare, l-a oferit acum pentru a fi prezentat public la Londra, prima dată în mai mult de un secol, și va fi găzduit de Tate Britain, timp de patru luni, începând cu 3 noiembrie.

Stilul de viață al lui Edwards a contravenit obiceiurilor sociale ale vremii, iar acum ea va fi piesa centrală a expoziției „Hogarth and Europe”.

Expoziția va cuprinde peste 60 de lucrări ale artistului, inclusiv „Marriage A-la-Mode” (1743), „A Rake’s Progress” (1734) și „Gin Lane” (1751), ce vor sta alături de tablouri ale contemporanilor lui de pe continent.

Recunoscut pentru reprezentarea plină de sarcasm a diferențelor sociale din secolul al 18-lea, Hogarth a creat un portret diferit lui Edwards, fiind un exemplu al artei mult mai expresive a lui.

Născută pe la 1704, Edwards a moștenit averea ambilor ei părinți bogați pe când avea 20 de ani. Investițiile sale, despre care se crede că s-au întemeiat pe profiturile din scheme funciare în Olanda și pe proprietăți, îi aduceau 50.000 – 60.000 de lire sterline pe an.

Înainte de a împlini vârsta de 30 de ani, s-a căsătorit în secret cu Lordul Anne Hamilton, numit astfel pentru că era finul reginei Anne. Deși provenea dintr-o familie cu stare, fiind al treilea fiu nu era considerat o pereche potrivită. Cuplul a avut un fiu, Gerard, însă Mary a descoperit rapid că soțul ei îi cheltuia averea, astfel că, în mod excepțional pentru acele vremuri, și-a reclamat propria libertate refuzând să îl recunoască și prezentându-se ca femeie necăsătorită. Asta a însemnat că își putea menține proprietările și averea, dar și că și-a declarat propriul fiu ilegitim. El a crescut folosind numele ei.

Portretul îi reflectă statutul și determinarea, pictorul folosind multe semne de putere rezervate de obicei picturilor care reprezentau bărbați.

Este un portret dinamic, după cum l-au caracterizat experții de la Tate. O cercetare recentă a compoziției a dezvăluit că documentul care stă lângă Edwards este o proclamație a drepturilor individuale din piesa „Cato”, din 1712, a lui Joseph Addison.

Mary Edwards a devenit patron al artelor și era prietenă apropiată a lui Hogarth. Unele dintre cele mai importante lucrări ale lui au fost comandate de ea, inclusiv „Southwark Fair” (1733), care este de asemenea parte din noua expoziție și nu a mai fost expusă în Marea Britanie din 1972.

Mai multe detalii: tate.org.uk

Credit foto: collections.frick.org