Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Semnificația culorii galben în istoria artei, la Sandwich Malmaison
coady, golden spectra

Semnificația culorii galben în istoria artei, la Sandwich Malmaison

Expoziția „Golden Spectra: O Explorare a Luminii și Vitalității” semnată de artista australiană COADY, deschisă în 31 mai la Sandwich Malmaison, aprofundează semnificația culorii galben în istoria artei, adesea asociată cu căldură, vitalitate și iluminare, un motiv recurent în expresia artistică de-a lungul culturilor și epocilor. De la strălucirea radiantă a luminii solare capturată de impresioniști până la rezonanța simbolică a foiței de aur în iconografia religioasă, galbenul întruchipează un spectru de semnificații care transcende simpla pigmentare.

Această nouă serie de lucrări, creată special pentru expoziția de la Sandwich, valorifică puterea emoțională a galbenului, apropiind-o de puritatea albului pentru a crea un dialog vizual ce vorbește despre esența vieții și a luminii. Prin pastilele supradimensionate din acrilic, COADY explorează intersecția dintre artă și medicină, invitând privitorii să contemple proprietățile vindecătoare ale culorii și ale formei.

Fiecare pastilă, redată în alb imaculat și galben vibrant, devine o metaforă pentru dualitatea existenței – echilibrul dintre lumină și întuneric, sănătate și boală, speranță și disperare. Pe măsură ce privitorii interacționează cu aceste capsule monumentale, ei sunt invitați să reflecteze asupra propriilor experiențe ale vitalității și reînnoirii, găsind confort în nuanțele luminoase.

„Golden Spectra: O Explorare a Luminii și Vitalității” este prima expoziție personală a lui Coady la Sandwich, după mai multe colaborări. Catherine Coady este o artistă din Melbourne, ale cărei lucrări au fost expuse în Australia, Milano, Torino, Veneția, Basel și, mai recent, București.

Foto: „Construction 7” (2024), policarbonat, acrilic și lac auto, cadru de aluminiu acoperit cu pulbere, 110 x 104,5 x 8 cm