Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  „Time Lines: Ignacio Uriarte”, prima expoziție dintr-un proiect hibrid în spațiul Online Viewing Rooms al Gaep
ignacio uriarte moiree progression 2021

„Time Lines: Ignacio Uriarte”, prima expoziție dintr-un proiect hibrid în spațiul Online Viewing Rooms al Gaep

„Time Lines: Ignacio Uriarte” este prima expoziție dintr-un proiect hibrid găzduit de spațiul Online Viewing Rooms al galeriei bucureștene Gaep. Ea va putea fi vizitată virtual în perioada 18 aprilie – 29 mai.

Seria online cuprinde trei expoziții care se concentrează pe temporalitatea încorporată în practici de desen.

Lui Ignacio Uriarte îi vor urma Raluca Popa (30 mai – 10 iulie) și Răzvan Anton (11 iulie – 21 august).

Un proiect hibrid, „Time Lines” propune, pe lângă cele trei expoziții online, o serie de evenimente colaterale, online și offline, prin care publicul va putea intra în dialog direct cu artiștii.

Selecția compactă de șase lucrări de Ignacio Uriarte prezentate acoperă perioada 2016 – 2022 și, cu excepția unei piese de podea/perete, se axează pe desenele sale pe hârtie. Aceasta permite câteva observații concentrate despre anumite aspecte ale practicii lui Uriarte.

Creația lui Uriarte, un demers arheologic

Desenele sunt cele care i-au adus recunoaștere lui Uriarte. Înspre practica pe care o perfecționează de aproape 20 de ani l-au condus circumstanțe biografice. Adesea amintit, punctul de pornire al lui Uriarte în artă este experiența sa de fost angajat în corporații. Ustensile simple de birou, produse în masă, precum pixuri, cerneală, markere, ștampile și rigle, i-au devenit instrumente. Standarde tehnice, precum DIN, alături de o aplicare normativă a regulilor, formează cadrul pentru arta sa. Niciuna dintre lucrările lui nu transmite, însă, imaginea acestui mediu de lucru. Totuși, într-un fel sau altul, îi denotă condiția.

Contrar ambianței anoste asociate astăzi cu biroul, desenele lui Uriarte transportă o estetică subtil atrăgătoare, ce alternează între o tendință minimalistă și concesia făcută unui senzualism discret. Dacă punem temporar între paranteze datele biografice (nu lipsite de importanță) ce însoțesc geneza lucrărilor, pentru o privire mai pură asupra conținutului lor, fundamentul conceptual al abstracțiunilor lui Uriarte se clarifică. După o privire atentă, merită să ne întoarcem la contextul lor și la semnificația acestuia.

„Abordez, la modul general, universul muncii și experiențele mele personale în acest mediu. Pentru că experiențele respective au avut loc în decada 1992 – 2003, lucrările mele sunt din ce în ce mai mult un demers arheologic”, spune artistul.

Curatoarea expoziției este Mihaela Chiriac (n. 1984, Brașov), autoare de texte despre artă și co-fondatoare a spațiului expozițional Stations din Berlin – Kreuzberg.

La începutul lunii martie, la Gaep a fost vernisată expoziția „Sequential Operations”, care cuprinde desene și instalații create de Ignacio Uriarte.

Ignacio Uriarte (născut în 1972, trăiește și lucrează în Berlin) a studiat la Centro de Artes Audiovisuales din Guadalajara (Mexic), după studii în administrarea afacerilor.

„Sequential Operations”, deschisă până pe 7 mai, este cea de-a doua sa expoziție personală la Gaep, după „Three Ways to Draw and One Way to Call for Attention” (2019).

Foto: Moirée Progression, 2021. Credit foto. Gaep