Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Un artist german reinterpretează Picasso și expune la Suprainfinit
expo suprainfinit

Un artist german reinterpretează Picasso și expune la Suprainfinit

Expoziția „Neue Malerei: Cultural Cubism” a artistului german Christian Jankowski va fi deschisă la galeria bucureșteană Suprainfinit în perioada 23 septembrie – 21 octombrie.

După 50 de ani de la moartea pictorului Pablo Picasso și 55 de ani de când opere ale lui au fost expuse în România, galeria Suprainfinit invită publicul să privească dintr-o nouă perspectivă moștenirea lăsată de binecunoscutul pictor. Expoziția include mai mult de 35 de lucrări nou comisionate ale artistului Christian Jankowski, care comentează asupra relației dintre copie și original în artă.

„Neue Malerei: Cultural Cubism” are în centru lucrarea de mari dimensiuni „Neue Malerei–Picasso I”, o reinterpretare inspirată din faimoasa pictură de mari dimensiuni „Guernica”.

christian jankowski interpretare picasso guernica

Christian Jankowski, interpretare Guernica

Inversare a operei lui Picasso

Conceptul expozițional al lui Jankowski reprezintă o inversare a operei lui Picasso. Din 2015, artistul dezvoltă o arhivă cu imagini digitale, găsite pe internet, în care utilizatorii reconstituie tablouri faimoase, folosindu-se de gesturi și mimică, costume, decor și machiaj. Jankowski trimite selecția lui de fotografii cu mărimi exact specificate către pictori care execută reproduceri în Dafen (China), apoi aceștia îi trimit imitațiile înapoi, singura diferență fiind mediul întrebuințat: de la fotografie la pictură.

„Expoziția schimbă perspectiva dominantă asupra «maestrului» prin prezentarea unor tableaux vivants puternice și emancipatoare ale femeilor. Personajele feminine care apar în lucrările lui Jankowski invită privitorii într-un proces activ de comunicare în detrimentul contemplației pasive. De asemenea, consider că o astfel de expoziție, în care regăsim o constelație de pictură, performance, fotografie, are potențialul de a extinde creativitatea producției artistice în București, unde disciplinele artistice și non-artistice (în special: sociologia, antropologia, cinema, filosofia, psihologia) sunt încă foarte separate”, explică Cristina Vasilescu, director artistic Suprainfinit Gallery.

Expoziția „Neue Malerei: Cultural Cubism” face parte din a treia serie de picturi conceptuale ale artistului Christian Jankowski intitulată „Neue Malerei (New Painting)”.

Show-ul de la Suprainfinit este sincronizat cu expoziția „Efectul Picasso” de la Muzeul de Artă Recentă din București, care va fi vernisată pe 27 septembrie. Aceasta are loc după mai bine de cinci decenii de când lucrări ale lui Picasso nu au mai fost expuse în România și face parte din seria Anul Picasso, ce marchează jumătate de secol de la moartea artistului.

Despre Christian Jankowski

Christian Jankowski (n. 1968, Göttingen, Germania) este unul dintre cei mai importanți artiști conceptuali contemporani din Germania. Folosește tehnici din arta video, fotografie și performance, incluzând deseori și alte medii precum pictura, sculptura și desenul, fiind concepute într-un schimb continuu cu formatele utilizate de mass media și cu mecanismele prin care sunt produse. Jankowski inițiază colaborări între arta contemporană vizuală și alte lumi profesionale precum religia, mediul afacerilor, politica și industria divertismentului. Practica lui reflectă, astfel, asupra conceptului de creație colectivă și chestionează puterea acesteia, testând rolul pe care îl joacă imaginea la nivel social.

Lucrările lui Jankowski au apărut în numeroase expoziții de grup și expoziții personale, în Thailanda, Marea Britanie, Germania, Mexic și Coreea de Sud. În 2016, Jankowski a curatoriat cea de-a unsprezecea ediție Manifesta din Zurich, devenind primul artist cu acest rol. A participat la Bienala din Veneția din 1992, iar lucrările lui fac parte din multe colecții publice și private.