Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  „77 – Alienarea ca orizont de regăsire a sinelui”, la Muzeul de Sculptură „Ion Jalea”
77, expozitie foto

„77 – Alienarea ca orizont de regăsire a sinelui”, la Muzeul de Sculptură „Ion Jalea”

Expoziția fotografică „77 – Alienarea ca orizont de regăsire a sinelui” este deschisă la Muzeul de Sculptură „Ion Jalea” din Constanța în perioada 18 – 22 decembrie.

Este prezentată o colecție impresionantă de fotografii, organizată în șapte teme simbolice – Umbra, Iubirea, Pontus Euxinus, Trupul, Moartea, Zidul și Insurmontabilul -, urmărind o incursiune poetică în relația dintre om, natură și simboluri universale. Fiecare temă explorează concepte profunde, precum introspecția, iubirea sacrificială, efemeritatea vieții sau confruntarea cu limitele imposibilului. Fotografiile aduc în prim-plan un joc subtil între lumină și umbră, evidențiind emoția brută și simbolismul din fiecare cadru.

Proiectul „77” este rezultatul colaborării dintre Eduard Rosentzveig și Daniel Crăciun, aducând în prim-plan o viziune particulară asupra artei fotografice și a simbolismului. Autorii își propun să sensibilizeze publicul cu privire la rolul estetic și terapeutic al fotografiei de artă, dar mai ales la misiunea fotografului, expoziția fiind o pledoarie pentru regăsirea de sine prin interacțiunea directă cu semenii.

Ineditul acestui proiect constă în asocierea poeziei cu fotografia. Poezia este cea care generează în acest proiect-experiment fotogramele. Astfel, expoziția propune de fapt un mod în care poezia devine grila de lectură corectă a oricărui narativ foto. Cei doi autori fotografi povestesc în același timp aceeași poveste, având ca punct de plecare un haiku. Povestea este detaliată în 7 teme, cu câte 7 subteme fotografice, ceea ce creează 7 narațiuni diferite, dar convergente, cuprinse în 49 de cadre, puțin mai multe decât într-o rolă de film color. Fiecare serie de 7 este explicitată în câte un haiku. Intenția este de a scoate în evidență constructele emoționale și simbolice care alcătuiesc, conștient sau nu, sensul fiecărei teme fotografice pentru fiecare dintre cei doi artiști.