Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial  /  Artǎ   /  Arta lui Adrien Brody, lăudată și hulită
adrien brody, eden gallery

Arta lui Adrien Brody, lăudată și hulită

„Un artist care merită atenție”, scrie New York Times, „intensitate amețitoare”, apreciază Cultured, și, pe de altă parte, „lucrări care arată ieftine și murdare”, susține Artnews, ori „pierdere de neuroni încercând să disec asta”, notează Artnet News, sunt părerile referitoare la creațiile actorului Adrien Brody expuse în această perioadă la Eden Gallery din New York.

Adrien Brody, premiat pentru calitățile sale actoricești, inclusiv cu două trofee Oscar pentru „The Pianist”, în 2003, și „The Brutalist”, în 2025, este acum în atenție, nejustificat, consideră o parte a presei de specialitate, pentru „arta hidoasă pe care a prezentat-o în premieră la Eden Gallery din New York, una dintre cele mai mediatizate expoziții ale verii”.

Expoziția intitulată „Made in America” este în aparență un comentariu despre experiența dureroasă de a locui în această națiune. Cea mai mare parte a exponatelor prezintă embleme ale culturii pop americane – Donald Duck, Mickey Mouse, Maggie Simpson – pe care Brody le reprezintă în mijlocul unor colaje cu vopsea, articole de ziar, reclame și etichete de produse. Lipsește subtilitatea.

Marilyn Monroe, Xanax și bărbați

Marilyn Monroe este subiectul mai multor lucrări, însă titlurile și textele folosite de el sunt tendențioase. Unul dintre tablourile expuse prezintă o reproducere a fotografiei lui Andy Warhol „Shot Sage Marilyn Monroe” (1964) sub cuvântul „Xanax”, referire la medicamentul patentat în Statele Unite la 14 ani după ce actrița a murit din cauza unei supradoze de barbiturice și popularizat în prezent ca tratament pentru anxietate.

O altă lucrare înfățișează o imagine de mari dimensiuni a actriței deasupra mai multor texte, inclusiv unele care folosesc în mod proeminent cuvintele „bărbat” sau „bărbați”, probabil pentru a sugera că viziunea masculină i-a răpit lui Monroe capacitatea de a acționa.

Printuri de slabă calitate

„Picturile cu Monroe ale lui Brody sunt mai degrabă urâte: suprafețele lor sunt rupte, ca și cum cineva ar fi zgâriat pânza. În timp ce tablourile Monroe ale lui Warhol par luxuriante, cele ale lui Brody par ieftine și murdare”, scrie Artnews. „S-ar putea spune că Brody a vrut să amintească în mod intenționat de picturile décollage din anii 1960, pentru care artiștii – în special cei din Franța – rupeau afișe și reclame stratificate pentru a dezvălui straturile de dedesubt, ca și cum pânzele lor ar fi egale cu pereții clădirilor urbane. Asta ar însemna să-i acordăm prea mult credit, însă el nu este Jacques Villeglé. Dacă vă uitați cu atenție, veți observa că multe dintre printurile lui Brody sunt pixelate și de slabă calitate. Acestea par să fi fost tipărite prost de pe internet, nu însușite din mediul înconjurător”.

Cel mai nefericit detaliu din expoziția deschisă până în 28 iunie, consideră jurnaliștii, îl reprezintă faptul că într-un spațiu mic sunt puse bucăți de gumă de mestecat ambalate, disponibile pentru consum gratuit, pe care vizitatorii sunt îndemnați să le mestece și să le lipească apoi pe unul dintre tablouri pe care apare cuvântul „Violence”. „Lasă-ți amprenta – meschină, viscerală și anonimă”, scrie pe perete.

Credit foto: Eden Gallery

nl image

Descoperă arta alături de noi – abonează-te acum!

Artă, artiști, frumusețe și istorii inedite..
Abonează-te la newsletter pentru o selecție curatoriată de povești din lumea artei și a frumuseții care ne înconjoară.

Nu trimitem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.