Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Artiștii Marius Barb Barbone și Ovidiu Ionescu expun la Muzeul de Artă Constanța
epanorthosis, expozitie, constanta, curatorial

Artiștii Marius Barb Barbone și Ovidiu Ionescu expun la Muzeul de Artă Constanța

Artiștii Marius Barb Barbone și Ovidiu Ionescu expun la Muzeul de Artă Constanța lucrări de pictură și ceramică sub titlul „Epanorthosis”.

Expoziția va fi deschisă în perioada 5 – 30 octombrie și este curatoriată de Lelia Rus.

Pictorul Marius Barb Barbone și ceramistul Ovidiu Ionescu, cadre didactice la Universitatea Națională de Artă din București, expun lucrări care le definesc viziunea.

„Epanorthosis” este denumirea care reunește cele două orizonturi de expresie, unul desfășurat în bidimensional, celălalt în volum, cu trimiteri spre psihanaliză, spre autocunoaștere și spre simboluri care să justifice aceste mecanisme ale ființei.

Expresionism și figurativ postmodern

Criticul de artă Ana Amelia Dincă notează în prezentarea expoziției: „Pentru Marius Barb Barbone, forma și culoarea se recontextualizează, iar simbolurile se îngemănează, se completează și se redefinesc. Nu există lucrare al cărei mesaj să nu facă trimitere spre o idee din istoria culturii, spre un arhetip sau un moment vizual, care a marcat un punct culminant al unei expresii vizuale definitorii. Modul de receptare a acestor însemne ale trecutului au luat înfățișarea expresionismului, al gestului direct de a reprezenta și iluzia, și imaginea care să susțină anumite corespondențe între spații și moduri de gândire”.

Despre Ovidiu Ionescu, ea spune că „pornește de la figurativul pe care îl interpretează, introducând-l în discursul postmodern, astfel încât, subiectul de pornire să fie abstractizat complet sau să amintească fragmentul unei lumi pe care o recunoaștem”.

„Formația clasică a artistului, într-o școală de factură academică, a impus cunoașterea formei și prelucarea ei vizuală, după datele unor principii sculpturale. În acest areal, expresia de ansamblu și detaliul se pliază pe conceptul identității umane, evocat prin sustragerea formală a unor elementele anatomice, în jurul cărora se concentrează o întreagă estetică”, a adăugat Dincă.