
Bernd și Hilla Becher, duo-ul foto care a documentat ”sculpturile anonime” din lume
Bernd și Hilla Becher, care au lucrat împreună aproximativ cinci decenii, sunt recunoscuți la nivel internațional pentru documentarea formelor arhitecturale pe care ei le-au numit „sculpturi anonime”.
Duo-ul german a fotografiat în mod sistematic, în stil propriu, o gamă largă de arhetipuri industriale și arhitecturale, incluzând turnuri de apă, mine de cărbune și case ale minerilor. Astfel, Bernd și Hilla Becher prezintă un studiu vizual extins al relației arhitecturale dintre formă și funcție.
Bernd Becher (n. 1931 – d. 2007) și Hilla Becher (n. 1934 – d. 2015) s-au ocupat de fotografie începând din 1959.
„Întrebarea «este sau nu este aceasta o operă de artă?» nu ne interesează prea mult”, spuneau ei.
Bernd Becher a studiat pictura și litografia, iar Hilla Wobeser a urmat cursuri de fotografie comercială. Cei doi s-au cunoscut la Düsseldorf și au început să colaboreze, fotografiind situri industriale pe care Bernd le cunoștea din copilărie. S-au căsătorit în 1961 și au predat la Kunstakademie Düsseldorf, unde au influențat o generație de fotografi, printre care Andreas Gursky, Thomas Ruff, Candida Höfer și Thomas Struth.
![bernd and hilla becher, grain elevator [getreideheber], buffalo, new york, 1982, courtesy fraenkel gallery](https://curatorial.ro/wp-content/uploads/2025/10/Bernd-and-Hilla-Becher-Grain-Elevator-Getreideheber-Buffalo-New-York-1982-Courtesy-Fraenkel-Gallery.webp)
Bernd and Hilla Becher, Grain Elevator [Getreideheber], Buffalo, New York, 1982; Fraenkel Gallery
Tipologii
Seria lor extinsă de turnuri de apă, furnale, basculante de cărbune, case cu structură din lemn ale minerilor și alte exemple de arhitectură industrială vernaculară – adesea tehnologii pe cale de dispariție – constituie un studiu aprofundat al relației complexe dintre formă și funcție.
Soții Becher au realizat fotografii alb-negru impecabile, apreciază specialiștii, folosind un aparat foto de format mare, poziționat pentru a înregistra imagini frontale și laterale fără umbre ale subiectelor lor. Aranjând aceste fotografii potrivite într-o grilă, soții Becher au produs ceea ce au numit „tipologii”, care grupau clădirile în conformitate cu funcțiile lor, subliniind asemănările și diferențele dintre structuri.
De la Met la Guggenheim și Tate
Muzeul Metropolitan de Artă și SFMOMA au organizat în 2022 o retrospectivă pentru a omagia realizările remarcabile ale soților Becher. Expoziția a fost prima organizată vreodată cu acces complet la colecția personală de materiale de lucru a artiștilor și la arhiva lor completă.
În 2025, „Bernd & Hilla Becher – History of a Method” a fost organizată de Die Photographische Sammlung/SK Stiftung Kultur în Köln.
Lucrările lor sunt incluse în colecțiile Muzeului Metropolitan de Artă din New York, Muzeului de Artă Modernă din New York, Muzeului Solomon R. Guggenheim din New York, Fundației Dia Art din New York, Muzeului de Artă al Comitatului Los Angeles, Tate Modern din Londra, Muzeului de Artă Modernă din San Francisco, Muzeului de Artă Modernă din Louisiana și Humlebæk, Danemarca, printre altele.
În 2004, cuplul a primit premiul Hasselblad, iar în 2014, Hilla Becher a fost distinsă cu Marele Premiu pentru Cultură al Fundației Culturale Sparkasse din Renania.
Fotografie principală:
, redit foto: Fraenkel Gallery