Colosseumul valorează 77 de miliarde de euro. Italienii, dispuși să plătească pentru conservarea amfiteatrului
Colosseumul, emblematicul monument al Romei, are o „valoare socială” – sau valoare intangibilă – de aproximativ 77 de miliarde de euro, potrivit unui raport publicat de compania britanică de consultanță financiară Deloitte LLP.
„Această valoare este percepută de cei mai mulți italieni, și nu doar de cei care îl vizitează”, se arată în documentul citat de artnews.com.
Suma nu reprezintă o constatare a contribuției economice a Amfiteatro Flavio, numele oficial al Colosseumului, adusă Romei. Ea ar fi fost calculată folosind factori ca vânzarea de bilete, numărul de vizitatori și banii cheltuiți de vizitatori pe plan local.
Evaluarea făcută de Deloitte este, în schimb, bazată pe rezultatele unui studiu în care italienii au fost întrebați ce eforturi financiare ar face pentru a conserva amfiteatrul chiar dacă „nu se folosesc direct de el, poate nici nu beneficiază indirect de pe urma lui și poate nu plănuiesc vreo utilizare a lui pentru ei sau alții”.
Italienii, dispuși să plătească peste 57 de euro pentru Colosseum
În medie, romanii sunt dispuși să plătească 59 de euro, în timp ce italienii din afara Romei au oferit câte 57 de euro. Mai mult de 90% din respondenți au spus că monumentul trebuie păstrat „indiferent de circumstanțe”, inclusiv dacă asta înseamnă ca cetățenii să plătească.
Colloseumul a fost finalizat în anul 80 î.e.n. și este cel mai mare amfiteatru care există încă în lume. A atras mai mult de 7 milioane de vizitatori anual, înainte de pandemie, și contribuie în fiecare an cu circa 1,39 de miliarde de euro la PIB-ul Italiei. La Colloseum lucrează în jur de 42.700 de persoane.
Raportul a concluzionat că Italia, unde se află cele mai multe situri de patrimoniu UNESCO din lume, ar putea folosi mai bine patrimoniul cultural ca motor pentru dezvoltarea economică.