
Două tablouri „Floarea-soarelui” de Van Gogh, efecte diferite
Două tablouri „Floarea-soarelui/ Sunflowers” de Vincent van Gogh, realizate la un an distanță, sunt readuse împreună în Philadelphia într-o expoziție care subliniază modul în care artistul a folosit culoarea și pensula pentru a crea efecte diferite.
Muzeul de Artă din Philadelphia (PAM) organizează, între 6 iunie și 11 octombrie 2026, expoziția „Van Gogh’s Sunflowers: A Symphony in Blue and Yellow” ce reunește două dintre picturile emblematice „Floarea-soarelui” ale lui Vincent van Gogh.
Pictura „Floarea-soarelui” (1889) din colecția PAM, cu fundalul său distinctiv turcoaz, va fi expusă alături de versiunea originală „Floarea-soarelui” (1888), cu fundalul galben, de la National Gallery London.
Expoziția face parte dintr-o colaborare de lungă durată între cele două instituții. PAM a împrumutat pictura „Floarea-soarelui” Galeriei Naționale anul trecut pentru o expoziție, aceasta fiind prima dată când lucrarea a părăsit muzeul de la achiziționarea sa în 1963. Pictura „Floarea-soarelui” a Galeriei Naționale, cumpărată în 1924, a călătorit în străinătate doar de patru ori.

Van Gogh: Poets and Lovers
În perioada septembrie 2024 – ianuarie 2025, National Gallery a organizat „Van Gogh: Poets and Lovers”, expoziție de 5 stele vizitată de mai mult de 300.000 de persoane. Cele două tablouri au fost expuse într-un triptic, cu portretul „Lullaby: Madame Augustine Roulin Rocking a Cradle (La Berceuse)” (1889), de la Muzeul de Arte Frumoase din Boston, atârnat în mijloc. Potrivit National Gallery, această expunere a fost concepută inițial de Van Gogh.
Înaintea expoziției, tabloul „Floarea-soarelui” al PAM a fost reîncadrat, renunțându-se la rama ornamentată pe care o avea probabil de un secol. Muzeul a optat pentru o ramă mai simplă, similară cu cea pe care Galeria Națională o pusese tabloului său „Floarea-soarelui” în 1999.









