Expoziţia “There are no bad trips, only fear” va fi vernisată pe 4 martie, la Galeria Strata
Expoziţia “There are no bad trips, only fear”, semnată Michele Bressan, va fi vernisată pe 4 martie, la Galeria Strata.
Michele Bressan lucrează cu imagini și obiecte cotidiene, povești spuse și nespuse ale unor personaje de la periferia societății, mituri contemporane și istorii personale, distilându-le în imagini spectrale ale unei umanități pe care doar el pare că o înțelege. Pentru că timpul, cel mai important aliat al căutărilor sale artistice, e de partea lui, întotdeauna, arată reprezentanţii galeriei, în comunicatul de anunţ.
Traseul artistic al lui Michele Bressan surprinde mereu prin experimentele pe care le propune, deși ancorele sale în fotografie fixează o construcție vizuală asociată cu östalgia și cu paradoxurile unei societăți românești perforate de traumele istoriei. În ultimii opt ani, practica sa artistică și-a expandat teritoriul mediilor de expresie spre instalații sculpturale, intervenții in-situ și desen / pictură, iar rezultatele conturează un câmp magnetic pe care sunt „prinse” temele esențiale, tot mai puțin înrădăcinate într-o diagnoză social-politică: moartea, frica și ruptura.
Expoziția “There are no bad trips, only fear” este construită în jurul unor elemente, lucrări extrase din atelierul artistului și majoritatea neexpuse până acum, devenind astfel atât o vedere de ansamblu, cât și o incursiune intimă în dinamica unor subiecte obsesive și a unor vibrații lăuntrice în măsură să stabilească o dualitate specifică mitologiei în raport cu poezia.
“Călătoriile la care face referire titlul expoziției nu sunt doar deplasări, ci și explorări ale buzunarelor mentale în care adesea regăsim exact fricile și ambivalențele pe care Michele Bressan ni le așază în față cu multă empatie, curaj, dar și ironie”, arată curatoarea Diana Marincu.
Michele Bressan este un artist stabilit la București, cunoscut publicului datorită proiectelor sale fotografice, pentru care a câștigat premiul Essl și a fost nominalizat la premiul Henkel pentru artă în 2009. În ultimii ani, temele pe care le explorează s-au concretizat, alături de fotografie, și în obiect sau instalație. Interesul lui Michele pentru percepția vizuală și modurile în care se construiește imaginarul colectiv pornește de la imaginea luată ca matrice a conștiinței sociale și istorice. Această căutare este dublată de dorința de a decupa din realitatea cotidiană spațiile poetice, ivite spontan sau accidental.