Gaep participă la miart 2024 cu lucrări noi de Théo Massoulier
Galeria bucureșteană Gaep participă la târgul miart 2024 de la Milano cu lucrări noi de Théo Massoulier, artist francez intrat recent în portofoliu.
Prezentarea de la târgul internațional de artă modernă și contemporană, ce va avea loc între 12 și 14 aprilie, include lucrări noi ale artistului, cele mai multe create cu această ocazie.
Cea de-a 28 ediție a evenimentului va reuni 178 de galerii, din 28 de țări. Aceasta este a șasea participare Gaep la miart.
Urmând imediat expoziției personale a lui Théo Massoulier la galerie („Organism”), prezentarea de la Milano constă în noi lucrări din seriile ongoing de sculpturi – „5G” și „CriSpr” – și picturi cu basoreliefuri – „E.E.O (Explore, Expanse, Organise)” – ale artistului.
Structuri hibride
Practica lui Massoulier se axează pe structuri hibride, toate cu multiple straturi materiale, conceptuale și semiotice. Artistul acționează ca un bricoler meticulos care combină minerale și plante cu artefacte și rămășițe ale meșteșugului uman – ceea ce el numește „elemente entropice”, o trimitere la un concept esențial pentru el: entropia. În ciuda diversității materialelor, asamblajele lui sunt extrem de precise și se aseamănă unor micro-peisaje colorate (seria „5G”) și unor creaturi zoomorfe SF (seria „CriSpr”). Bazate pe o construcție conceptuală riguroasă, lucrările examinează contopirea biologiei cu tehnologia, procese de mutație și metamorfoză, comportamentul entităților într-o rețea și distincțiile taxonomice tot mai neclare dintre natural și artificial.
În ultimul an, Théo Massoulier și-a folosit vocabularul sculptural și în crearea unui alt tip de obiect hibrid: seria „E.E.O (Explore, Expanse, Organise)” de picturi cu basoreliefuri. Le compune astfel încât un strat – suprafața pictată pe care sunt grefate bucăți de plexiglas – să ducă cu gândul la imaginea microscopică a unei celule sau a unui virus (unități sau entități biologice elementare), iar celălalt strat – o sculptură prinsă pe o tijă metalică – să semene cu piese de calculator sau de robot (exemple de tehnologie avansată). Această stratificare reflectă o întrebare-cheie din munca artistului: viul („materie organică organizată”, în terminologia filosofului francez Bernard Stiegler) a dominat non-viul („materie anorganică neorganizată”); va domina tehnologia („materie anorganică organizată”) viul?
„Practica mea este modelată de câteva preocupări conceptuale majore, printre care dinamica ordine – haos, biologie și geologie, scara microscopică și cea macroscopică, pentru că încerc să înțeleg lumea și la nivelul său cel mai mic, și la nivelul cel mai mare”, spune Théo Massoulier. „Mai presus de toate, mă interesează chestiunile legate de Evoluție – tot ceea ce privește dezvoltarea lumii din jurul nostru”.
Scurtă biografie
Théo Massoulier (născut în 1983, trăiește și lucrează în Lyon, Franța) a absolvit licența (în 2014) și masterul (în 2016) la École nationale supérieure des beaux-arts de Lyon. Lucrările lui au fost prezentate în expoziția de grup „Metamorphe(S)” de la Musée d’art contemporain de Montélimar (2022), la Bienala de la Lyon (în cadrul Jeune création internationale, 2019) și în timpul Bienalei de la Veneția (HyperPavilion, Arsenale Nord, 2017).
În 2023 a avut expoziții personale la galeria Meessen De Clercq din Bruxelles și în spațiul non-profit Galerie Tator din Lyon, iar expoziția sa de la Les Quinconces din Le Mans, în 2022, a fost însoțită de o publicație. Din 2024 este reprezentat de Gaep. Prima lui expoziție la galeria din București a fost „Organism” (23 februarie – 30 martie 2024).
Foto: Théo Massoulier, „Sensor.2024.II”, 2024, mixed media, 57 x 25 x 10 cm, credit: Alexandru Paul © Théo Massoulier