
Instalații sculptural-arhitecturale de Paul Barbu, la Centrul „Constantin Brâncuși”
Artistul vizual Paul Barbu expune la Centrul „Constantin Brâncuși” din Craiova, în perioada 3 iulie – 3 octombrie. „Sub cer, egal” este curatoriată de Cătălin Davidescu și poate fi vizitată de marți până duminică, între orele 10:00 și 17:00.
Expoziția aduce în prim-plan instalații sculptural-arhitecturale de mari dimensiuni în care relația dintre obiect, spațiu și privitor devine experiență introspectivă.
„Sub cer, egal” explorează tensiunile și reconcilierile dintre individ, spațiu și simbol. Punctul de plecare este o reflecție asupra rupturii dintre om și natură – nu într-un sens strict ecologic, ci ca pierdere a unei ordini arhetipale, resimțite în interior și reflectate în exterior. Lucrările propuse funcționează ca forme-totem, simboluri abstracte ce evocă o lume atemporală, sacralizată, în care privitorul este invitat să se deplaseze, să contemple și să reconfigureze sensuri.
Instalațiile creează o arhitectură temporară a introspecției – un „templu laic” unde materia, lumina și compoziția construiesc o ordine poetică a coexistenței. Fără a recurge la forme organice convenționale, expoziția evocă natura ca principiu de armonie, ciclicitate și interdependență.
Despre artist
Paul Barbu (n. 1986, Craiova) este artist vizual cu o formare interdisciplinară, având ca bază arhitectura, scenografia și sculptura. Trăiește și lucrează în București, iar practica sa artistică se concentrează asupra relației dintre spațiu, obiect și mișcarea privitorului. În lucrările lui, compoziția devine un eveniment în timp, o entitate secvențială în care percepția se construiește progresiv.
Studiile de arhitectură i-au cultivat o rigoare a proporțiilor și o atenție asupra relațiilor spațiale, dezvoltând un limbaj artistic propriu, influențat de figuri precum Carlo Scarpa, Oskar Schlemmer și Richard Serra. Instalațiile sale sunt structuri intens gândite care generează trasee vizuale și senzoriale continue, accentuând relația dintre formă, lumină și corporalitatea privitorului.