Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Johannes Vermeer, în focus – Secrete dezvăluite și noi opere atribuite artistului olandez

Johannes Vermeer, în focus – Secrete dezvăluite și noi opere atribuite artistului olandez

Patru lucrări create și atribuite artistului olandez Johannes Vermeer vor sta în centrul unei expoziții de la National Gallery of Art din Washington D.C.

Specialiștii muzeului au avut, în primul an de pandemie, răgazul necesar examinării lucrărilor, iar acum rezultatele studiului lor vor fi prezentate începând din luna octombrie.

Două lucrări de Vermeer rămân Vermeer, una atribuită lui, „Girl with a Red Hat” (1666 – 1667), a fost confirmată ca fiind creată de artist, iar muzeul va dezvălui concluziile legat de o a patra, „Girl with a Flute” (1665 – 1675), chiar înainte de vernisarea expoziției.

Aceasta din urmă a fost descoperită în 1906 și donată NGA de Joseph Widener în 1942. Autenticitatea lucrării a fost chestionată de influentul cercetător Pieter Swillens, specialist în Vermeer, în 1950, iar ulterior numeroși colegi de breaslă i-au împărtășit opinia. Decizia finală în cazul ei va fi comunicată înainte de deschiderea expoziției, pe 8 octombrie.

Mai puțin de 40 de picturi în ulei, atribuite cert lui Vermeer

Multă vreme a fost pus sub semnul întrebării numele autorului picturii „Girl with a Red Hat”. Acum, este confirmată de specialiști ca fiind a lui Johannes Vermeer. Ea este adăugată celor până în 40 de de picturi în ulei de Vermeer a căror atribuire este sigură.

Va fi expusă, alături de alte trei, dintre care două au fost deja acceptate ca originale, sub titlul „Vermeer’s Secrets”.

Originalele acceptate, după ce analizele au confirmat tehnica artistului, sunt „Woman Holding a Balance” (cca 1664) și „A Lady Writing” (cca 1665).

Alături de cele patru vor fi expuse două falsuri „evidente”, create în jurul anului 1925 și lăsate moștenire NGA de Andrew Mellon în 1937: „The Lacemaker”, o interpretare a originalului din 1669 – 1670 care se află la Luvru, și „The Smiling Girl”. Muzeul a stabilit, în anii 1980, că sunt imitații.

Marjorie Wieseman, curator al NGA și șefa departamentului de pictură nord-europeană, a spus că expoziția are obiectivul de a descoperi „ce face un Vermeer să fie Vermeer”.

Toate cele patru tablouri vor ajunge la Rijksmuseum din Amsterdam pentru o retrospectivă Vermeer, după ce expoziția de la Washington se va încheia, pe 8 ianuarie 2023.