Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Nouă platformă de licitare online, lansată pe 19 iulie
expoziția de artă contemporană, la palatul cesianu racoviță

Nouă platformă de licitare online, lansată pe 19 iulie

O nouă platformă de licitare online va fi lansată pe 19 iulie. Caracterizată drept „mai accesibilă, mai sigură, mai simplă”, Artmark Live 2.0 înlocuiește vechea platformă, lansată în urmă cu unsprezece ani.

Debutul ei va fi marcat în cadrul ultimului eveniment Artmark din acest sezon, Licitația de Carte și Fotografie.

artmark, platformă de licitare online

Confidențialitate a datelor, meniu intuitiv și noi opțiuni pentru oferte

Potrivit casei de licitații, platforma asigură confidențialitate 100% a datelor de licitație transferate între utilizatori și licitator, de tip „end-to-end encryption” (precum în cazul softurilor bancare), oferă un meniu mai intuitiv pentru utilizatori, precum și opțiuni noi, precum „Oferta în Absență”, care permite încărcarea de oferte pe care sistemul să le exercite în marjă în absența utilizatorului, și „Oferă mai mult”, care permite propunerea de către utilizatorul online de oferte între pașii de licitare.

În medie, platforma de licitații a Casei Artmark este utilizată activ de aproximativ 300 de participanți pentru fiecare licitație.

La nivelul iunie 2022, a depășit 15.000 de conturi active (palete online înregistrate pentru participarea la licitații Artmark), demonstrând tendința de modificare a obiceiului de licitare – ofertanții preferă să participe la achiziție online, prin internet, din confortul propriei case, în mai mare proporție decât din sală ori să liciteze prin telefon, tradițional, la orele fixate pentru desfășurarea licitației de artă.

O altă tendință pare a fi concentrarea utilizatorilor online pe licitarea prin intermediul dispozitivelor mobile, aproximativ 70% dintre participanți plasează oferte online sau participă live online la licitații prin telefoanele mobile, iar nu folosind calculatorul, ceea ce a determinat o atenție sporită pentru uzabilitatea mobilă a acestei versiuni a platformei de licitare.

Întru testarea platformei, pentru încercarea noilor opțiuni, casa de licitații pune la dispoziția utilizatorilor interesați o licitație demonstrativă. Totodată, tutorialul pus la dispoziție oferă detalii cu privire la noile funcționalități.