Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  O lucrare de Géricault găsită în dormitorul unei cameriste din Normandia, vândută la un preţ de cinci ori mai mare decât estimarea
gericault

O lucrare de Géricault găsită în dormitorul unei cameriste din Normandia, vândută la un preţ de cinci ori mai mare decât estimarea

O lucrare a lui Théodore Géricault, intitulată „Entrance to the Adelphi Wharf”, a fost descoperită în Saint-Valery-en-Caux, în Seine-Maritime. Desenul, realizat la Londra în 1821 și dispărut de mai bine de 150 de ani, a fost găsit din întâmplare în dormitorul unei cameriste.

Licitația anuală care a avut loc la 1 ianuarie la Saint-Valery-en-Caux este o tradiție foarte așteptată în regiunea Normandia.

Anul acesta, licitația a cuprins 354 de loturi estimate între 50.000 și 60.000 de euro.

Datând din 1821, piesa centrală a vânzării, pictată de Géricault în timpul șederii sale la Londra, a fost redescoperită la un secol și jumătate după ce a fost pierdută. Licitația a urcat până la 158.000 de euro, de cinci ori mai mult decât estimarea sa (30.000-40.000 de euro).

Lucrarea este un laviu, un termen tehnic pentru acuarele într-un singur ton, folosit ca desen pregătitor pentru o gravură.

„Finețe fără egal”

Aproape 200 de oameni au fost prezenți într-o sală arhiplină, iar 450 de persoane au fost conectate online din toată lumea, dar bătălia petru achiziţionarea acestui mic desen s-a dat mai ales prin telefon.

„Vindeam casa și mai erau câteva piese de mobilier, dar acesta, deasupra unei uși, nu avea niciun fel de atracție. Familia nu avea absolut nicio idee despre ce era până când nu le-am dat vestea cea bună”, a spus Bruno Roquigny, mândru că a făcut una dintre cele mai bune descoperiri din cei 35 de ani de carieră.

Veștile bune sunt împărtășite și de Patrick de Bayser, specialistul responsabil cu evaluarea desenului: „În meseria mea de expert, cel mai interesant lucru este să găsesc ceva care a fost pierdut și să îi redau identitatea”. Când au găsit pânză, nu au avut nicio îndoială că au recunoscut tehnica lui Géricault, cu „o strălucire și o finețe neegalate de contemporanii săi”, asigură el. Toată lumea cunoaște „Pluta Meduzei”, dar multe alte lucrări sunt încă împrăștiate în lume. Redescoperirea uneia dintre ele, semnată de Géricault, un artist adesea ignorat în ciuda renumelui său, este o adevărată lovitură.

Alte lucrări ale lui Théodore Géricault, ascunse în poduri, nu au fost încă descoperite.