Denyse Thomasos (1964 - 2012), una dintre pictorițele remarcabile apărute în anii '90, a lăsat o amprentă de neșters, dar adesea ignorată, asupra picturii contemporane. A sfidat limitele abstractizării, infuzând conținut personal și politic pe pânzele sale prin utilizarea inovatoare
Un istoric de artă a descoperit cine a furat schița „Wolfgang Wilhelm of Pfalz-Neuburg”, de Anthony van Dyck (1599 - 1641), dintr-o casă de la țară din Anglia în 1951. Meredith Hale, profesor de istoria artei la University of Exeter, care
„Natură / Cotidian”, cu lucrări semnate de zece artiste transgeneraționale, este prezentată în Gallery Studio 76, spațiu recent deschis în cadrul Combinatului Fondului Plastic. Curatoriată de Elena Est, expoziția le aduce împreună pe Magda Fulger, Oana Bălțatu, Lăcră Grozăvescu, Ana Ghițoiu,
Proiectul „Chemare // Calling” debutează în 21 martie, odată cu deschiderea primei expoziții internaționale și cu lansarea unei serii de activități conexe. Alexandra Dumitrescu și Ana-Cristina Irian deschid la Galeria Fundației Arheologia Fotografiei din Varșovia prima expoziție din seria itinerantă „Chemare
Olimpiu Bandalac expune, pentru a doua oară solo la Scemtovici & Benowitz Gallery din București, mai multe desene produse în ultimele patru decenii, dar și fotografii și câteva picturi. „Studium”, curatoriată de Raluca Ilaria Demetrescu, aduce în prim-plan desene pe hârtie
Bustul împăratului Napoleon III al Franței se află montat într-o piațetă din centrul Bucureștiului care, din anul 2000, poartă numele conducătorului din Hexagon. „Napoleon III. Împărat al Franței. 1852 - 1870. Mare prieten al românilor” stă scris pe soclul din piatră. Statuia
„Metarealia - Istorii și ficțiuni vizuale” a grupului 2META, curatoriată de Călin Dan și Cătălin Davidescu, este deschisă la Centrul „Constantin Brâncuși” Craiova până în 22 iunie. Expoziţia dezvoltă relaţia dintre istorie, ficţiune şi meta-ficţiune în universul vizual, analizând, potrivit esteticii
Uleiul pe pânză „Nimfă dormind”, supranumit „Marele nud”, pictat de Nicolae Grigorescu în perioada 1865 – 1873, a fost vândut prin casa Artmark pentru suma de 330.000 de euro, după ce fusese estimat la 100.000 - 200.000 de euro. Lucrarea provine
Expoziții în care lumina și culoarea sunt în prim-plan se remarcă în acest weekend la galeriile bucureștene. Grădinile înflorite și pline de lumină sunt teme favorite ale artiștilor. „I Never Promised You a Rose Garden” „I Never Promised You a Rose Garden”,
Artiștii din întreaga istorie au avut muzele lor preferate: Dante Gabriel Rossetti a avut-o pe Elizabeth Siddal, Salvador Dalí a avut-o pe Gala Diakonova, Francis Bacon l-a avut pe George Dyer, iar Frida Kahlo l-a avut pe Diego Rivera. Relația