
Pallady și Matisse, Enescu și design japonez, într-o nouă ediție Art Safari
O nouă ediție Art safari a fost anunțată pentru perioada 5 septembrie – 14 decembrie 2025, la Palatul Dacia-România, cuprinzând cinci expoziții care au subiecte precum Theodor Pallady, George Enescu și designul japonez.
În luna iunie a acestui an, reprezentanții Asociației Prietenii Pinacotecii Municipiului București spuneau că palatul trebuie eliberat începând cu 6 august pentru ca cel târziu la 1 ianuarie 2026 să înceapă lucrările de renovare și reconsolidare la această clădire istorică, care ar urma să găzduiască colecția administrată de Muzeul Municipiului București (MMB).
Legat de anunțul făcut de Fundația Centrul Cultural Art Society care organizează Art Safari, în parteneriat cu MMB, curatorial a solicitat un punct de vedere. Până la momentul publicării acestui articol nu a fost primit un răspuns.
Expoziții în Art Safari #17
Cel de-al 17-lea sezon Art Safari cuprinde cinci prezentări.
„Paris Pallady” – o călătorie prin Parisul lui Theodor Pallady și al lui Matisse. O colaborare între Art Safari, Musée de l’Orangerie și Musée Henri Matisse – Département du Nord din Franța, care împrumută către Art Safari lucrări semnate de Henri Matisse.
Expoziția e orchestrată de Maria Munteanu, cu acompaniament de Erwin Kessler.
„Enescu și Minotaurul” – povestea unui geniu. Expoziție organizată în parteneriat cu Artexim – organizatorul Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu” -, Filarmonica „George Enescu” și Muzeul Naţional „George Enescu”.
Istoria poate fi văzută drept un labirint, pentru care secolul XX a produs cel puțin trei minotauri: Primul Război Mondial, Al Doilea Război Mondial și comunismul. Biografia lui George Enescu navighează sub vremuri cu un parcurs pe cât de improbabil, pe atât de miraculos: de la Liveni, un sat din nordul Moldovei, până la Paris, unde opera sa „Oedip” are premiera absolută la Palais Garnier.
Eveniment conex de excepție din cadrul Festivalului Internațional „George Enescu”. Instalație Minotaur: Alexandru Rădăvan.
„Young Blood 5.0. Hello, Math!” – amestec de artă contemporană și matematică. Expoziția propune o lectură prin care matematica devine un instrument auxiliar modului de a privi și prezintă legătura subtilă dintre artă și matematică, evidențiind cum proporțiile, geometria și armonia pot da naștere frumuseții vizuale. În același timp, poate fi văzută drept o subliniere a triumfului științei, ca reper al adevărului într-o epocă a dezinformării, invitând publicul să redescopere puterea cunoașterii. Curatoare: Călina Coman.
„Japanese Design Today” – o expoziție de design japonez contemporan, cunoscut pentru frumusețea funcțională. Designul japonez contemporan își are originile în epoca postbelică, în anii 1950, și pune accent pe ingeniozitate și eleganță funcțională – calități care s-au păstrat și s-au adaptat de-a lungul timpului. O expoziție-incursiune în stilul de viață al poporului japonez prin intermediul designului.
„Arta de a nu risipi nimic. O expoziție despre risipa alimentară” – iniţiativă a Băncii pentru Alimente. Între estetică și etică, expoziția ne invită să privim dincolo de consum, spre gesturile mici, dar esențiale, care ne definesc relația atât cu hrana cât și cu mediul. Un moment de respiro în care privim atent cum timpul își lasă urmele. Acolo unde altădată era prospețime, promisiune, poftă, acum este risipă, neglijență și uitare. Expoziție îngrijită de Maria Ursică.
Sezonul Art Safari anterior, derulat între 7 martie și 27 iulie 2025, a cuprins două ample retrospective Ioan Andreescu și Ion Țuculescu, dar și expuneri care au abordat cea mai nouă creație românească, artiști români uitați în secolul XX, fotografia și evoluția farmaciei românești.