Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Peisaje de Gainsborough, descoperite recent, sunt expuse la National Gallery of Ireland

Peisaje de Gainsborough, descoperite recent, sunt expuse la National Gallery of Ireland

Pentru prima dată în Irlanda, 25 de desene cu peisaje ale artistului englez Thomas Gainsborough, descoperite recent, sunt prezentate în expoziția „Young Gainsborough: Rediscovered Landscape Drawings”.

Create la sfârșitul anilor 1740, când Gainsborough avea peste 20 de ani, desenele oferă o privire intimă asupra carierei timpurii a influentului artist peisagist.

Acestea sunt prezentate alături de picturi și lucrări pe hârtie împrumutate din colecții din Marea Britanie și Irlanda, inclusiv capodopera recent conservată „Cornard Wood” (1748) de la The National Gallery, Londra.

Inițial s-a crezut că desenele sunt de Sir Edwin Landseer

Regina Victoria a achiziționat cele 25 de desene, în 1874, din atelierul lui Sir Edwin Landseer (1802-1873) după moartea sa și, timp de mulți ani, s-a crezut că sunt chiar de Landseer.

Abia recent, Thomas Gainsborough a fost confirmat ca fiind artistul din spatele desenelor. Istoricul de artă Lindsay Stainton a descoperit că una dintre foi este un studiu pentru cea mai cunoscută pictură peisaj a lui Gainsborough, „Cornard Wood”.

gainsborough

Gainsborough și-a făcut desenele pentru diferite scopuri. Unele din pasiune, pe altele le-a folosit ca desene de referință sau de lucru, iar altele le-a făcut având în vedere un anumit tablou finit.

În expoziție, publicul va vedea picături de vopsea albă și pete de ulei de in (mai sus) pe unele foi – indicii că acestea erau desene de lucru, întinse prin studioul lui Gainsborough.

Deși adevărata pasiune a lui Gainsborough era peisajul, el nu și-a vândut multe dintre desenele și picturile timpurii. Trebuia să-și câștige existența, iar piața portretelor era mai puternică decât cea a picturilor de peisaje englezești contemporane. Așadar, artistul și-a îndreptat atenția către portrete. Deși a devenit unul dintre cei mai faimoși portretiști englezi, și-a amintit cu nostalgie de peisajele sale timpurii. Mai târziu, în viață, a scris: „M-am săturat de Portrete și îmi doresc foarte mult să… merg într-un sat dulce unde să pot picta peisaje și să mă bucur de sfârșitul vieții în liniște”.

Expoziția de la Print Gallery, cu intrare gratuită, a fost organizată în colaborare cu Royal Collection Trust, York Museums Trust, National Gallery of Ireland și Nottingham Castle și poate fi vizitată până la 9 iunie.

Credit foto: National Gallery of ireland