Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  „Picasso: Painting the Blue Period”, expoziție care provoacă intelectual privitorul

„Picasso: Painting the Blue Period”, expoziție care provoacă intelectual privitorul

„Picasso: Painting the Blue Period”, o expoziție care provoacă intelectual privitorul, va fi deschisă în luna octombrie la Art Gallery of Ontario din Toronto.

Perioada albastră a spaniolului Pablo Picasso (1881 – 1973) este reprezentată de primii ani ai creației lui, începutul de secol 20, când tânărul artist își căuta calea. A fost una dificilă pentru el, împărțită între Paris și Barcelona, bântuit de faptul că prietenul Carlos Casagemas s-a sinucis.

Expoziția se concentrează pe intervalul 1901 – 1904 și este una „super intelectuală”, după cum a descris-o directorul muzeului, Stephan Jost, care a subliniat că acest lucru nu este mereu valabil pentru o expoziție dedicată lui Picasso.

„Atât de multe expoziții care au Picasso în titlu sunt cam ușurele. Dar oamenii vor să fie provocați intelectual”, citează theartnewspaper.com.

Inițial programat pentru vara trecută, vernisajul „Picasso: Painting the Blue Period” a fost amânat, din cauza pandemiei, pentru 6 octombrie.

Timp de trei luni și jumătate, aici vor fi expuse tablouri, sculpturi și alte lucrări ale lui Picasso, dar și ale unor artiști care l-au inspirat, inclusiv El Greco și Daumier.

Curatorul Kenneth Brummel a pregătit expoziția timp de șapte ani. Ea include „doar lucrări pe care Picasso le-a văzut”, a explicat el.

Aceasta este prima colaborare importantă dintre Art Gallery of Ontario și The Phillips Collection din Washington DC, unde expoziția va fi prezentată ulterior.

În centru stau trei picturi ale lui Picasso – „La Miséreuse accroupie” (1902), „La soupe” (1902) și „La chambre bleue” (1901) -, primele două provenind din colecția AGO și a treia, de la Phillips.

Lucrările de la AGO au fost realizate în Barcelona, în timp ce „La chambre bleue” a fost pictată în Paris și a fost una dintre primele ale artistului cumpărate de un muzeu american. Ea a ajuns în colecția Phillips în 1927.

În ultimii ani, tehnologia și cercetările istorice au dezvăluit că sub acest trei picturi au existat alte lucrări. Era un lucru obișnuit pentru artiștii care se confruntau cu dificultăți financiare să refolosească pânzele. Și problemele de acest ordin i-au marcat perioada de început, însă ambiția l-a caracterizat. Impulsul de care avea nevoie este posibil să fi venit de la titlul unui articol apărut într-un ziar parizian: „Cine va fi noul El Greco al Spaniei?”.