Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Pompidou a restaurat trei tablouri deteriorate în explozia din Beirut
centrul pompidou, tablouri beirut

Pompidou a restaurat trei tablouri deteriorate în explozia din Beirut

Centre Pompidou din Paris a anunțat că a restaurat trei tablouri din colecția Muzeului Sursock deteriorate în explozia de proporții care a avut loc în Beirut în august 2020.

Karina El Helou, directoarea muzeului din capitala libaneză, a spus: „Aveam un plan de conservare și toți acei ani de muncă grea au dispărut într-o secundă”.

După o perioadă de restaurare de doi ani și jumătate, piesele sunt expuse în prezent la Pompidou până la întoarcerea lor în Liban pentru redeschiderea muzeului în luna mai. Expoziția semnifică și „legăturile istorice și prietenia dintre Liban și Franța”, spune managerul.

Lucrări create de artiști notabili ai secolului XX

Tablourile sunt realizate de artiști notabili ai secolului XX: artistul olandezo-francez Kees van Dongen, artista croato-libaneză Cici Tommaseo Sursock și Paul Guiragossian, care era libanezo-armean.

Portretul lui Van Dongen îl înfățișează pe colecționarul de artă libanez și fondatorul muzeului, Nicolas Ibrahim Sursock, care l-a întâlnit pe artist în timpul unei vizite în Liban. Tabloul, care a necesitat cusături pe verso, era sfâșiat la nivelul frunții personajului.

Imaginea în tonuri roșii a lui Cici Tommaseo Sursock din 1967, care a suferit mai multe rupturi pe toată pânza, este un portret al artistei și mecena libaneze Odile Mazloum. Pictura a fost împrumutată muzeului din Beirut și va fi returnată celei portretizate. Potrivit lui El Helou, unul dintre cele mai dificile aspecte ale restaurării acesteia a fost alegerea tonului potrivit de roșu.

Lucrarea lui Paul Guiragossian, intitulată „Consolation”, a fost cel mai greu de reparat, deoarece în urma exploziei, unele dintre părțile sale s-au desprins. Executat cu tușe groase, tabloul nu a fost reconstruit în totalitate – în parte, pentru a aminti spectatorilor de amploarea dezastrului petrecut.