Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial  /  Artǎ   /  Rudolf Stingel și relația mimetică a sa cu natura
rudolf stingel, gagosian 1

Rudolf Stingel și relația mimetică a sa cu natura

Pânze verticale de proporții identice și pânze pătrate de dimensiuni mai mici redau natura din Martha’s Vineyard, dar și amintirile lui Rudolf Stingel. Un nou corp de lucrări este prezentat la Gagosian Londra până în 20 septembrie.

„În aceste lucrări las în urmă procesul conceptual riguros și îmi permit să pictez”, spune artistul.

Lucrările expuse marchează prezentarea inaugurală a seriei 2024 a artistului, „Vineyard Paintings”. Stingel și-a petrecut cariera în căutarea expunerii mecanismelor picturii, provocând limitele și convențiile acesteia și confruntându-se cu noțiunea de perimare a acesteia. El a revenit la rădăcinile abstracției și la relația sa mimetică cu natura. Aceste picturi traversează pragul dintre natură și atelier și sunt impregnate cu referințe poetice la timp, memorie și senzație.

Revenind la o metodă din practica sa anterioară – pulverizarea pigmentului prin tifon textil – Stingel a realizat această recentă serie în atelierul său de pe insula Martha’s Vineyard din Massachusetts. Lucrările reflectă nu numai copacii care înconjoară spațiul său de lucru îndepărtat, ci și amintiri îndepărtate ale peisajelor alpine din tinerețea sa și contururile aeriene ale terenurilor muntoase.

Aceste noi picturi îmbrățișează și subminează în același timp canoanele abstracției și marchează o evoluție subtilă, dar semnificativă în practica artistului, care își adâncește capacitatea de a canaliza memoria și experiența senzorială prin mijloace formale.

rudolf stingel, gagosian

Vedere în expoziția Rudolf Stingel; Gagosian

Rudolf Stingel (n. 1956, Italia) – de la picturile în ulei realiste la utilizarea inovatoare a Celotex, polistiren, mochetă și aluminiu – sfidează noțiunile tradiționale despre ceea ce constituie o pictură. Tratând adesea subiecte legate de timp, memorie și percepție, el adoptă materialele industriale și designul ornamental ca vehicule pentru explorarea formală și coincidența provocată, prin care starea finală a anumitor instalații este determinată de participarea privitorului.

nl image

Descoperă arta alături de noi – abonează-te acum!

Artă, artiști, frumusețe și istorii inedite..
Abonează-te la newsletter pentru o selecție curatoriată de povești din lumea artei și a frumuseții care ne înconjoară.

Nu trimitem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.