Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Un Magritte din cea mai apreciată perioadă a artistului belgian, adjudecat cu mai mult de 11 milioane de euro la Paris
la valse hesitation

Un Magritte din cea mai apreciată perioadă a artistului belgian, adjudecat cu mai mult de 11 milioane de euro la Paris

O lucrare din 1955 a lui René Magritte, scoasă la vânzare pentru prima dată, „La Valse hesitation”, a fost adjudecată la Paris pentru 11.177.000 de euro cu taxe incluse, a anunțat casa de licitații Sotheby’s.

Datând din perioada cea mai apreciată de colecționari, acest tablou al maestrului belgian al suprarealismului nu a atins însă estimarea sa maximă de 15 milioane de euro.

„La Valse hesitation” face parte dintr-un grup de opt uleiuri și este doar al doilea tablou din această serie care a fost scos la licitație.

Exemplarul anterior, „Le Prêtre Marié”, a fost oferit în 2007 și înfățișa paradoxul opus, cu un cer întunecat și mere luminate. Acea lucrare s-a vândut cu 5,3 milioane de lire sterline (peste șase milioane de euro).

În cadrul aceleiași licitații, Sotheby’s a vândut alte aproximativ zece lucrări moderniste, în special de Kupka, Lucio Fontana, Klein și Hélion, pentru un total de 37.488.600 de euro.

Motivul merelor

Tabloul înfățișează două dintre celebrele mere ale pictorului purtând măști de bal amestecându-se în umbrele nopții, pe fondul contrastului puternic al unui cer albastru strălucitor, presărat cu nori emblematici.

Magritte a folosit adesea motivul mărului în lucrările sale, inclusiv în „The Listening Room”, 1952, unde un alt măr verde strălucitor umple o cameră roz, și în special în „Le fils de l’homme”, 1964, unde atârnă un măr în aer care ascunde chipul unui bărbat în picioare, îmbrăcat într-un costum cu pălărie melon.

Merele sunt menite să fie iluzii, cu semnificații schimbătoare în funcție de perspectiva privitorului. Măștile, pe lângă alte deghizări, sunt, de asemenea, comune pentru lucrările artistului, a spus Christie’s în nota de catalog din 2007. „Sunt elemente folosite pentru a ascunde, dar și pentru a distra”, a spus Christie’s.