Un peisaj de Monet evaluat la 25 de milioane de dolari, tranzacţionat în condiţii extreme în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial – prezentat în licitaţie
Un peisaj de Claude Monet, care a fost tranzacţionat în condiţii extreme, în contextul celui de-Al Doilea Război Mondial, va fi prezentat în licitaţie Christie’s, luna viitoare, după ce s-a ajuns la un acord cu moştenitorii proprietarului iniţial al operei, informează Art News.
Peisajul „La Mare, effet de neige”, creat în perioada 1874 – 1875, a aparţinut unui evreu cu cetăţenie germană, înainte de Al Doilea Război Mondial.
Lucrarea poate fi prezentată în licitaţie, pe 12 mai, ca urmare a unei înţelegeri potrivit căreia încasările se împart între moştenitorii lui Richard Semmel şi proprietarii actuali ai operei, o familie de cetăţeni francezi care au dorit să rămână anonimi.
Experţii estimează că tabloul valorează între 18 şi 25 de milioane de dolari
Suma-record înregistrată de o operă de Monet este de 110,7 milioane de dolari, într-o licitaţie Sotheby’s, în 2019.
Istoria tabloului a fost descoperită după ce reprezentanţi ai Christie’s au evaluat o potenţială vânzare a operei. La o cercetare mai atentă, numele tabloului a apărut în baza de date cu opere pierdute, a afirmat un reprezentant Christie’s.
Ulterior, moştenitorii lui Richard Semmel au fost informaţi legat de localizarea picturii, care pentru ei era dispărută.
Semmel avea o afacere cu textile, în Berlinul anilor ’30. A cumpărat opera lui Monet de la un dealer german, în 1898, lucrare care s-a alăturat unor tablouri semnate de vechii maeştri, impresionişti şi post-impresionişti. În colecţia alcătuită de el se regăseau opere de Paul Gauguin, Alfred Sisley şi Camille Pissarro.
Cum făcea parte din opoziţie, Semmel a devenit ţintă a regimului nazist, care câştiga puterea în Germania. În 1933, a fugit în Olanda şi acolo a vândut în licitaţie aproximativ 130 de lucrări. Pictura „La Mare, effet de neige” a rămas nevândută. Mai târziu, aceasta a intrat în posesia francezului Philip Leary, în apropierea morţii lui Richard Semmel, în 1950.
Avocatul moştenitorilor celui din urmă a aflat noutăţile privind opera de artă în martie şi, la o zi după o primă întâlnire cu proprietarii actuali, s-a ajuns la o înţelegere.
Credit foto: Flickr