Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Natură   /  Dieta și schimbările climatice

Dieta și schimbările climatice

Rezultatele cercetărilor specializate indică faptul că alegerea unei diete bazate pe legume și fructe contribuie în măsură mai mare la reducerea amprentei de carbon, decât opțiunea de a alege hrană de la producători locali, deși percepția publicului este exact inversă, conform unui comunicat de presă transmis de Ipsos. Compania Ipsos, a treia cea mai mare companie de cercetare care operează în 90 de țări ale lumii a realizat recent un studiu extins, în 30 de țări, cu privire la percepția oamenilor privind schimbările climatice și felul în care modificare obiceiurilor de consum le-ar putea atenua. Studiul reflectă faptul că aproape 6 din 10 persoane la nivel global (57%) consideră că alegând să consume mâncare de la producători locali, incluzând carne și produse lactate, contribuie mai substanțial la reducerea amprentei individuale de gaze de seră. Doar 20% din cei intervievați socotesc, în mod legitim, că o dietă vegetariană, incluzând produse importate, este mai eficientă pentru a combate schimbările climatice. Doar consumatorii din India (47%) par mai predispuși să aleagă o dietă vegetariană, în timp ce ungurii (77%), elvețienii (73%) și francezii (70%) tind să aleagă consum din producția locală ca mod de a reduce emisiile de carbon. Înțelegerea publicului cu privire la impactul relativ al produselor din carne și lapte este și ea scăzută, se menționează în comunicatul de presă care a însoțit publicarea rezultatelor studiului realizat de Ipsos. Oamenii nu au idee că emisiile de carbon aferente unor burgeri sunt echivalente cu cele ale unui autoturism în mișcare. Aproape 9 din 10 oameni la nivel global (86%) au fost incapabili sa intuiască distanța pe care trebuie să o parcurgă un autoturism astfel încât să emane CO2 echivalent celui provenit din procesul de a produce un burger. Răspunsul corect: în funcție de datele de eficiență ale mașinii (IEA) este: între 38 și 119 km.

Studiul Ipsos s-a desfășurat pe câte 1000 de persoane în Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Franța, Germania, UK, Italia, Japonia, Spania și SUA, câte 500 de persoane în Argentina, Chile, Columbia, Hong Kong, Ungaria, India, Malaezia, Mexic, Olanda, Peru, Polonia, Rusia< Arabia Saudită, Africa de Sud, Coreea de Sud, Suedia, Elveția și Turcia.

 

Citiţi integral: https://www.ipsos.com