Home  /  Natură   /  O specie de falconide din urmă cu 25 de milioane de ani care se hrănea cu oposumi și koala, descoperită

Oamenii de știință de la Flinders University din Adelaide au stabilit că fosilele descoperite în 2016 pe fundul unui lac secat au aparținut unei specii de falconide care a trăit în urmă cu aproximativ 25 de milioane de ani.

Zeci de fragmente de oase au fost găsite de cercetători în urmă cu cinci ani, iar un nou studiu, publicat în Historical Biology Journal, arată că ele aparțin Archaehierax sylvestris, sau antic șoim de pădure.

Cercetătorii cred că răpitoarea antică se hrănea cu păsări, oposumi și koala și că s-a adaptat vânătorii și zborului prin pădure, având aripi scurte și robuste și picioare lungi.

Descoperirea a fost făcută la un sit arheologic din Lake Pinpa, un lac sărat uscat, aflat în deșert în sudul Australiei.

În zonă au fost făcute mai multe descoperiri importante de fosile, însă rareori paleontologii au găsit rămășite de prădători precum șoimi și vulturi.

Trevor Worthy, profesor asociat, a spus că este greu de găsit chiar și un os dintr-un vultur fosilă, din cauza numărului mic al lor în acea vreme. „Să avem mare parte dintr-un schelet este destul de interesant, mai ales având în vedere vechimea”, citează BBC.

Descoperirea datează din Oligocen, a treia perioadă a Peleogenului, când în regiune este crezut că era un climat de tipul pădurilor tropicale, și nu deșert.

În studiul publicat, cercetătorii au descris cele 63 de oase găsite ca fiind „un schelet parțial excepțional”.

Ellen Mather, autoare a studiului, a spus că Archaehierax sylvestris avea caracteristici unice, neîntâlnite la șoimii și vulturii din era noastră.

Ilustrație: J. Blokland/Flinders University