Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Achiziție de milioane pentru bicentenarul National Gallery London
after the meeting, lawrence alma tadema

Achiziție de milioane pentru bicentenarul National Gallery London

National Gallery London a anunțat că, după două secole, a achiziționat în sfârșit o pânză a celebrului pictor victorian de origine olandeză Lawrence Alma-Tadema.

Lucrarea intitulată „After the Audience” (1879) a fost vândută către Galeria Națională de colecționara Isabel Goldsmith, iar intermedierea a fost făcută de Christie’s.

Muzeul a plătit 2 milioane de lire sterline pentru pictura în ulei care îl înfățișează pe ginerele împăratului Augustus, Marcus Vipsanius Agrippa, urcând scările vilei sale după ce s-a întâlnit cu publicul său admirator.
Patru donatori individuali au furnizat fonduri pentru această operă de artă, pentru a marca cea de-a 200-a aniversare a National Gallery.

Opera de artă reprezintă atât neoclasicismul, cât și estetismul, două mișcări artistice subreprezentate în muzeul din Trafalgar Square.

Lawrence Alma-Tadema s-a născut în 1836, în Țările de Jos. A studiat la Academia de Arte Frumoase din Anvers sub îndrumarea pictorului Gustave Wappers și a fost asistentul lui Louis Jan de Taeye. A pictat adesea imagini idealizate ale Romei antice, nu numai datorită educației primite, ci și pentru că a călătorit în Italia, în 1863, în luna sa de miere.

Artistul s-a mutat la Londra în 1870, pe fondul războiului franco-prusac, și a numit orașul „singurul loc în care, până atunci, lucrările mele au găsit cumpărători”. Alma-Tadema nu a aderat niciodată la Frăția Prerafaelită, dar s-a împrietenit cu mulți membri, îmbinând estetica lor cu perfecționismul său olandez, iluminat dramatic.

Tablou pictat pentru un industriaș

Alma-Tadema a pictat „After the Audience” pentru industriașul britanic William Armstrong, care se arătase foarte încântat de lucrarea sa anterioară, „Audience with Agrippa” (1876), care era expusă la Royal Academy.

De data aceasta, pictorul l-a reprezentat pe Agrippa la sfârșitul îndatoririlor sale civice, cu daruri așezate pe platforma care separă casa sa de admiratorii săi.

Lucrările sunt asemănătoare, structurate în jurul unei sculpturi bazate pe Augustus din Prima Porta, care tocmai fusese redescoperită în 1863, însă „After the Audience” schimbă lumina strălucitoare și promisiunile cu greutate ale predecesorului său pentru o ambianță plină de fast.

Armstrong nu a fost însăă încântat de tablou și nu l-a cumpărat. Colegii lui Alma-Tadema l-au apreciat însă, atunci când l-a expus la Academia Regală Scoțiană, în același an. Potrivit casei Christie’s, lucrarea a fost vândută pentru 90 de guinee în 1947.

Recent, a apărut în expoziții la Van Gogh Museum din Amsterdam și la Leighton House Museum din Londra. „Audience with Agrippa” se află la Dick Institute din Scoția. În prezent, „Before the Audience” și „After the Audience” se află în colecții publice, la Kilmarnock și la Londra. „After the Audience” este acum expusă în Sala 45.

National Gallery Londra a mai cumpărat anul acesta, pentru a-și sărbători bicentenarul, tabloul „La Psyché” (cca. 1869-1870), de Eva Gonzalès.

Credit foto: National Gallery London