Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Artistul vizual Ignacio Uriarte transformă mașini de scris în instrumente muzicale într-un performance cu Timm Brockmann

Artistul vizual Ignacio Uriarte transformă mașini de scris în instrumente muzicale într-un performance cu Timm Brockmann

Ignacio Uriarte transformă mașini de scris în instrumente muzicale, într-un performance cu producătorul de muzică electronică Timm Brockmann filmat în atelierul din Berlin al artistului.

Acest performance este un eveniment conex al expoziției online „Time Lines: Ignacio Uriarte”.

În timp ce artistul vizual transformă mașini de scris obișnuite în instrumente muzicale, muzicianul generează sunete cu un sintetizator analogic și un drum machine, rezultatul fiind un dialog muzical ce evidențiază diverse elemente de percuție mecanice și electronice. Produsul este al unei sesiuni de improvizație între Uriarte și Brockmann.

În practica lui artistică, Uriarte utilizează mașina de scris ca un mijloc de exprimare neconvențional. În timp ce desenele sale realizate la mașina de scris dezvăluie compoziții geometrice generate prin imprimarea repetitivă a unui semn grafic, pentru lucrările de sunet artistul folosește același tip de instrumente pentru a produce sunete cu un caracter muzical.

Așa cum reiese din sesiunea alături de Timm Brockmann, filmată de Cristian Flores, Uriarte convertește obiectul non-muzical într-un instrument ritmic nu doar prin apăsarea repetitivă a unor taste, ci și prin lovirea tamburului sau prin ruperea unor foi de hârtie scoase din mașina de scris. Împreună cu echipamentul specific de muzică electronică, acest vechi instrument de lucru, cândva omniprezent în birouri, creează un sound captivant.

Lucrările lui Ignacio Uriarte sunt strâns legate de backgroundul lui profesional. În urmă cu aproximativ 20 de ani, a demisionat din ultimul job corporate pentru a face doar artă. Nu a renunțat însă la universul office. Folosește în continuare instrumente banale de birou – pixuri, markere permanente, foi de dimensiuni standard, ștampile, rigle, mașini de scris – și gesturi repetitive. De-a lungul timpului, el a realizat mai multe lucrări pentru care a utilizat mașini de scris (desene și instalații de sunet) sau prin care le-a adus un omagiu (filmul „The History of the Typewriter Recited by Michael Winslow”).

Time Lines: Ignacio Uriarte (18 aprilie – 29 mai) va fi urmată de alte două expoziții online – Raluca Popa (30 mai – 10 iulie) și Răzvan Anton (11 iulie – 21 august) –, toate în spațiul virtual Viewing Rooms de pe gaepgallery.com.