Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Cea mai scumpă pictură licitată vreodată, atribuită lui Leonardo da Vinci, s-ar afla la Geneva
salvator mundi

Cea mai scumpă pictură licitată vreodată, atribuită lui Leonardo da Vinci, s-ar afla la Geneva

„Salvator Mundi”, lucrare atribuită lui Leonardo da Vinci, devenită cea mai scumpă pictură din lume în 2017, s-ar afla într-un depozit din Geneva și ar urma să fie expusă în Riad.

Pictura vândută prin Christie’s pentru 450 de milioane de dolari nu a mai fost văzută public de la licitația din 2017, iar BBC susține că proprietarul acesteia, considerat a fi prințul moștenitor al Arabiei Saudite, Mohammed bin Salman, ar putea, în cele din urmă, să o expună public. El ar intenționasă aducă lucrarea într-un viitor muzeu din Riad.

Articolul se bazează în mare parte pe informațiile furnizate de Saad al-Jabr, un înalt responsabil cu securitatea din cadrul guvernului saudit, cu legături la cel mai înalt nivel al organizațiilor de informații occidentale, și pe interviuri acordate de „apropiați saudiți și de adversari ai prințului, precum și de spioni și diplomați occidentali de rang înalt”.

Achiziția acestui tablou este, potrivit entității britanice de presă, unul dintre eforturile de modernizare a Arabiei Saudite, care includ și investiții în diverse evenimente sportive.

De ani buni, se zvonește că „Salvator Mundi” este ținut pe iahtul prințului, dar Bernard Haykel, profesor de studii despre Orientul Apropiat la Universitatea Princeton, a declarat pentru BBC că tabloul este depozitat la Geneva.

Atribuirea picturii „Salvator Mundi” lui Leonardo da Vinci a fost un subiect de dezbatere intensă în lumea artei. Unii experți susțin că stilul picturii nu se aliniază cu lucrările cunoscute maestrului italian, în special în ceea ce privește proporțiile figurii și trăsăturile feței. Pictura a fost supusă unei restaurări semnificative, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la autenticitatea straturilor și detaliilor care se află la bază.