Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial  /  Artǎ   /  Cel mai vechi Vermeer, în substratul unei picturi din 1664
vermeer, girl with a red hat, curatorial

Cel mai vechi Vermeer, în substratul unei picturi din 1664

„Girl with a Red Hat” (1664 – 1669), confirmată în 2022 ca fiind creată de artistul Johannes Vermeer, a fost una dintre cele patru picturi asociate lui care au fost cercetate în acel an de National Gallery din Washington DC și este considerat acum că ea conține o altă comoară.

A fost descoperit că sub suprafață era portretul unui bărbat. Atelierul de conservare al muzeului a utilizat tehnici avansate de imagistică pentru a pătrunde virtual prin straturile de vopsea, în combinație cu o examinare microscopică a suprafețelor picturilor, pentru a analiza procesul creativ al lui Vermeer. Cercetările anterioare sugerau că figura masculină, pictată cu pensule neobișnuit de libere, era opera unui artist necunoscut.

Studiile ulterioare indică faptul că picturile de bază ale lui Vermeer erau mai libere și finalizate mai repede, înainte ca maestrul să se întoarcă pentru a îmbunătăți opera – un proces care este predat astăzi în școlile de artă și este considerat destul de tipic pentru majoritatea artiștilor.

În pictura de bază, pălăria cu boruri largi și gulerul cu o cravată cu ciucuri ale bărbatului pot fi datate între 1650 și 1655, perioadă în care se purtau astfel de costume. Dacă este într-adevăr o pictură de Vermeer, aceasta ar fi una dintre cele mai vechi lucrări cunoscute ale artistului, locul actual ocupându-l „Christ in the House of Mary and Martha” (1654 – 1655).

Ipoteza NGA 

În plus, ar fi considerat singurul său portret masculin cunoscut, întrucât „The Astronomer” (1668) și „The Geographer” (1668) nu sunt considerate astfel, și ar oferi un context mai larg procesului creativ și începutului carierei artistului.

Specialiștii de la NGA susțin acum că portretul masculin ar putea aparține lui Vermeer, scrie Art Newspaper. Ipoteza urmează să fie verificată la nivel larg.

Această cercetare lasă să se creadă că există alte opere neidentificate.

Un inventar făcut după moartea lui Vermeer arată că el deținea două portrete masculine realizate de Carel Fabritius, coleg al său din Delft. A fost sugerat că lucrarea ascunsă ar fi putut fi a lui Fabritius, iar Vermeer ar fi pictat peste.

În ceea ce-l privește pe Fabritius, există doar puțin peste 10 lucrări cunoscute ale artistului. Dacă portretul ascuns ar fi fost pictat de el, ar fi o descoperire importantă și pentru opera sa.

nl image

Descoperă arta alături de noi – abonează-te acum!

Artă, artiști, frumusețe și istorii inedite..
Abonează-te la newsletter pentru o selecție curatoriată de povești din lumea artei și a frumuseții care ne înconjoară.

Nu trimitem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.