Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Cornel Medrea – Sculptură și voluptate în Parisul interbelic, la Palatul Suțu
cornel medrea, mmb

Cornel Medrea – Sculptură și voluptate în Parisul interbelic, la Palatul Suțu

O incursiune în creația sculptorului Cornel Medrea poate fi făcută timp de o lună, la Palatul Suțu, unde va fi deschis medalionul expozițional „Cornel Medrea. Sculptură și voluptate în Parisul interbelic”.

Expoziția va fi deschisă în 23 februarie, începând cu ora 10:00, fiind inserată în prezentarea Pinacotecii intitulată „Între România și Franța. Un parcurs plastic remarcabil”.

Drd. Felicia Raetzky, curator al Colecției Cornel Medrea, Secția Artă – Muzeul Municipiului București, punctează: „2024 este un an comemorativ pentru biografia sculptorului Cornel Medrea, împlinindu-se 60 de ani de la trecerea sa în neființă. (…) Colecția de artă Cornel Medrea propune, prin expoziția-semnal «Cornel Medrea. Sculptură și voluptate în Parisul interbelic», o revizitare a creației sculptorului, interogând influențele franceze care își pun amprenta în imaginarul său artistic”.

Despre Cornel Medrea

Sculptorul Cornel Medrea (1888 – 1964) a fost un student eminent al Academiei Regale Maghiare de Arte Decorative din Budapesta. Ulterior, s-a stabilit la București și a împărțit timpul și spațiul de atelier cu Dimitrie Paciurea.

„Medalionul expozițional «Cornel Medrea. Sculptură și voluptate în Parisul interbelic» se axează pe creațiile sculpturale și sursele vizuale fotografice care apar în urma studierii maeștrilor francezi. Cornel Medrea a fost influențat puternic de sculptura pe care a admirat-o în marile grădini și muzee pariziene, dar și în atelierele de sculptori pe care le-a vizitat, fie că este vorba despre Auguste Rodin, Antoine Bourdelle, Aristide Maillol, Charles Despiau și Constantin Brâncuși”, mai spune Felicia Raetzky.

Atmosfera pariziană l-au inspirat profund pe sculptor. Febrilitatea epocii, voluptatea momentului și stimulul vizual au fost savurate intens, de altfel Medrea admira exuberanța artiștilor francezi și extravaganța cu care aceștia se exprimau. Nudurile feminine realizate de Medrea păstrează o materialitate a clasicității, însă adaugă emoție compusă din trei părți egale – putere, energie și voluptate, punctează curatoarea.

„Influențele franceze în opera practicată de Medrea se pot observa prin lucrările realizate de sculptor în perioada interbelică. Sculpturile de tip ronde-bosse, prezentate în cadrul expoziției: «Pubertate» (1926), «Confidență, Nud șezând» (1937) sunt turnate în material definitiv în bronz, iar «Euterpe» (1928) reprezintă desenul pregătitor pentru basorelieful care decorează bustul monumental dedicat lui Șt.O. Iosif de la Brașov”.

Din anul 1933, Medrea a dobândit funcția de profesor la catedra de sculptură și modelaj a Academiei de Belle-Arte de la București, iar prin acest rol a reușit să educe generațiile de sculptori și sculptorițe în spiritul artei europene. Prin calitatea de profesor a urmărit modelarea gustului și sensibilității pentru frumos, cât și transmiterea cunoștintelor sale dobândite prin prisma călătoriilor frecvente la Paris.

Fotografiile de epocă și extrasele de presă completează expoziția „Cornel Medrea. Sculptură și voluptate în Parisul interbelic”.

Expoziția-medalion „Cornel Medrea. Sculptură și voluptate în Parisul interbelic” va putea fi vizitată la Palatul Suțu în perioada 23 februarie – 24 martie 2024.