Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial  /  Artǎ   /  Ed Ruscha și ciocolata. Artistul, artizan al unui desert de lux
ruscha ciocolata andsons

Ed Ruscha și ciocolata. Artistul, artizan al unui desert de lux

Ed Ruscha, artist exponent al mișcării pop-art, colaborează cu andSons din Los Angeles pentru a crea o tabletă de ciocolată de Sărbători în valoare de câteva sute de dolari.

Colaborarea poate părea neobișnuită, însă relația profesională a lui Ed Ruscha cu ciocolata este mai veche. El este creatorul instalației efemere „Chocolate Room” din 1970, care a fost recent recreată pentru retrospectiva „Ed Ruscha / Now Then” de la Museum of Modern Art (2023) și Los Angeles County Museum of Art (2024).

Inițiala „Chocolate Room” a fost creată pentru Pavilionul american la cea de-a 35-a Bienală de la Veneția. Pe atunci, Ruscha a folosit tuburi cu pastă de ciocolată Nestlé și a serigrafiat 360 de foi de hârtie, care au fost folosite pentru a acoperi pereții pavilionului. Pentru versiunile MoMA și LACMA ale acestei piese, tipografia La Paloma Fine Arts din Sun Valley – care a instalat toate versiunile, cu excepția celei originale, ale „Chocolate Room” – a folosit ciocolată neagră Callebaut ca pigment.

Acum, artistul explică pentru The New York Times că obosise să facă picturi convenționale, referindu-se la impulsul care a stat la baza creației originale „Chocolate Room”, și a venit cu ideea de a folosi materiale neconvenționale.

Ciocolata din batonul Ruscha’s and Sons este personalizată. Batonul este modelat pentru a reproduce topografia Central Valley din California, regiune a statului cunoscută pentru agricultura sa. Sunt utilizate trei ingrediente: ciocolată neagră peruviană, sare de mare din Tomales Bay, golf la nord de San Francisco, și ulei de măsline cu portocale roșii de la o fermă din districtul Sonoma.

Ambalajul este și el complex. Ciocolata este ambalată într-o cutie portocalie, în interiorul unei cutii mai mari, învelită în pânză. Pe capac se află o reproducere a litografiei „Made in California” (1971) a lui Ruscha. Compania andSons produce 300 de batoane, care vor fi disponibile la vânzare la prețul de 295 de dolari bucata, începând cu începutul lunii decembrie.

nl image

Descoperă arta alături de noi – abonează-te acum!

Artă, artiști, frumusețe și istorii inedite..
Abonează-te la newsletter pentru o selecție curatoriată de povești din lumea artei și a frumuseții care ne înconjoară.

Nu trimitem spam! Citește politica noastră de confidențialitate pentru mai multe informații.