Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Emma Ferrer, nepoată a lui Audrey Hepburn, debutează în pictură
emma ferrer, scapegoat, 2024, sapar contemporary

Emma Ferrer, nepoată a lui Audrey Hepburn, debutează în pictură

Emma Ferrer, nepoată a actriței Audrey Hepburn, debutează în pictură la Sapar Contemporary din New York, cu „The Scapegoat”. Expoziția reunește lucrări pe care ea le-a creat în 2024 în atelierul propriu din Toscana.

În timp ce arta ei își face prima apariție pe scenă, artista nu este străină de lumina reflectoarelor. Ea este fiica lui Sean Ferrer, copil al lui Hepburn și al actorului Mel Ferrer, relație care a fost mediatizată de-a lungul anilor, inclusiv ea a apărut la vârsta de 20 de ani pe coperta revistei Harper’s Bazaar. Dar Emma Ferrer nu a întâlnit-o pe celebra ei bunică, deoarece actrița a murit cu un an înainte de nașterea ei, în 1994. Tânăr artistă a reușit însă să asimileze moștenirea și spune acum că este mândră de aceasta.

Parcursul de până acum al lui Ferrer a însemnat Elveția, unde s-a născut, a trecut prin Los Angeles, unde și-a petrecut o parte din copilărie, și în Italia, unde a urmat cursurile Academiei de Arte din Florența. Și-a obținut licența la SUNY Empire din New York și masteratul la Central Saint Martins din Londra. La sfârșitul anilor 2010, s-a întors la New York, unde a lucrat în calitate de curator și agent de legătură în domeniul artei (a fost stagiară inclusiv la Sapar Contemporary).

emma ferrer, humble return, 2024, sapar contemporary

Emma Ferrer, „A Humble Return”, 2024, Sapar Contemporary

„The Scapegoat” este marcată de tradiții și practici antice ca din altă lume. Titlul expoziției și piesa sa centrală sunt inspirate de conceptul din Vechiul Testament al țapului ispășitor, animale sacrificate sau trimise în sălbăticie pentru a alunga păcatele omenirii. Dar, mai ales, se inspiră din capodoperele „The Scapegoat” (1854-1855), de William Holman Hunt, și „Agnus Dei” (c. 1635-1640), de Francisco de Zurbarán, după cum mărturisește Ferrer.

La prima vedere, picturile Emmei Ferrer sunt calme, dar ușor melancolice, apreciază artnet.com. „Aproape că simt că unele lucruri sunt prea groaznice sau șocante pentru a fi pictate. Nu vreau ca ele să aibă acel factor șocant, ci vreau să aibă o stranietate foarte subtilă”, spune ea.

„The Scapegoat” este găzduită de Sapar Contemporary din New York, până la 15 februarie.

Credit foto: Emma Ferrer / Sapar Contemporary