Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Palacio Valeriola din Valencia, redeschis ca centru de artă după o renovare de 40 milioane de euro 
instalatie tomas saraceno, hortensia herrero art centre

Palacio Valeriola din Valencia, redeschis ca centru de artă după o renovare de 40 milioane de euro 

Palacio Valeriola din Valencia a fost redeschis sub numele Centro de Arte Hortensia Herrero după o renovare de 40 de milioane de euro, care a durat aproximativ cinci ani, și prezintă mai mult de o sută de lucrări de artă din colecția mecenei artelor.

Palatul din secolul al XVII-lea, ocupat inițial de o familie de măcelari evrei, poartă numele susținătoarei artelor Hortensia Herrero. Soția magnatului supermarketurilor Juan Roig, Herrero a ajutat la conservarea și restaurarea Iglesia de San Nicolás de Valencia și a Colegio del Arte Mayor de la Seda, printre alte obiective din oraș.

Palacio Valeriola, care a fost cândva sediul ziarului național Las Provincias și un club de noapte păzit de doi lei vii în cușcă, găzduiește acum colecția privată de artă a lui Herrero.

Inițial axată pe artiștii locali, ea a început să își extindă practica de colecționare după o vizită în 2013 la expoziția „Sorolla și America”, la Muzeul Meadows din Dallas. Acolo l-a întâlnit pe curatorul valencian Javier Molins, care a sfătuit-o să își deschidă colecția către artiști internaționali, fără să știe că, la scurt timp după aceea, i se va cere să o ajute să îi descopere.

„Am început să vizităm împreună târguri de artă, bienale, expoziții, studiouri. Din fericire, Hortensia și cu mine avem gusturi similare”, a declarat el pentru ARTnews. Prima lucrare asupra căreia cei doi au căzut de acord a fost „Böse Blumen” (2012 – 2016) a lui Anselm Kiefer, pe care au observat-o la Royal Academy din Londra. Un omagiu pictural adus ciclului de poeme „Les Fleurs du Mal” al lui Charles Baudelaire, lucrarea prezintă flori care răsar timid din crăpăturile unei suprafețe groase și uscate. Cu o lățime de circa 6 metri și o înălțime de aproximativ 3 metri, „Böse Blumen” este atât de impunătoare încât s-a pus imediat după aceea problema prezentării sale.

Colecția cuprinde lucrări ale unora ca Joan Miró, Alexander Calder, Jean Dubuffet, Roy Lichtenstein, Cristina Iglesia, Thomas Ruff, Idris Khan și Antonio Girbés.

Foto: Instalația „Corona Australis 38.89” a lui Tomás Saraceno, amplasată în holul de intrare al CAHH; Credit foto: Adolfo Beneto