Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Pictură a artistei pop Pauline Boty, descoperită grație unei noi tehnologii
colour her gone, pauline boty foto richard valencia, wolverhampton art gallery, gazelli art house

Pictură a artistei pop Pauline Boty, descoperită grație unei noi tehnologii

O pictură necunoscută a artistei pop Pauline Boty a fost descoperită, grație unei noi tehnologii de scanare, sub unul dintre cele mai cunoscute tablouri ale ei.

Istoricul de artă dr. Sue Tate prezintă luna aceasta la Gazelli Art House din Londra, unde e deschisă o expoziție cu lucrări ale lui Boty, noi cercetări despre artistă, inclusiv o dezvăluire surprinzătoare despre una dintre cele mai importante lucrări Pauline Boty, „Colour Her Gone” (1962), împrumutată de la Wolverhampton Art Gallery.

Acest portret plin de viață al lui Marilyn Monroe este departe de imaginea statică semnată de Andy Warhol, care a fost rapid reprodusă în masă. Sub pensula lui Boty, actrița este aproape de nerecunoscut, cu capul lăsat pe spate, părul răvășit și un zâmbet larg. Ea este încadrată de motive florale decorative și de panouri cu modele abstracte care creează un efect de colaj.

Sue Tate și colegul ei, Christopher Gregory, bănuiau de mult timp că aceasta ascunde o pictură anterioară, „Marilyn with Beads”, o lucrare cunoscută doar datorită unei fotografii de arhivă a lui Boty în fața pânzei, realizată de John Aston în 1962. Acea pictură pierdută avea același fundal plat marcat de panglici de culoare care au intrat în compoziția finală a lucrării „Colour Her Gone”.

boty, studiu, wolverhampton art gallery, john aston estate

studiul asupra lucrării lui Boty © Wolverhampton Art Gallery / John Aston Estate

O reflectogramă a tabloului comandată de Wolverhampton Art Gallery și Gazelli Art House a reușit să confirme bănuiala lui Tate. Scanarea a scos la iveală modificări ample aduse picturii, inclusiv urme clare ale portretului pierdut al lui Marilyn Monroe.

Interesant este faptul că originalul „Marilyn with Beads” este o imagine stereotipică a lui Monroe, care a fost preluată direct dintr-o fotografie promoțională a actriței pentru filmul „Some Like it Hot” (1959). Boty pare să se fi răzgândit cu privire la modul cel mai bun de a o reprezenta pe vedetă, optând pentru o imagine naturală.

Datorită noilor tehnologii de scanare, istoricii de artă au făcut progrese majore în scoaterea la lumină a capodoperelor necunoscute care au fost pictate. Descoperirea arată că abordarea lui Boty, care, potrivit lui Tate, a fost catalogată istoric ca „neglijentă”, a fost, de fapt, foarte bine gândită, cu compoziții complexe construite de-a lungul unei perioade lungi de timp.