„sevrajă”, expoziție personală a artistei ATOMA la Kulterra
„sevrajă”, expoziție personală a artistei ATOMA, poate fi vizitată la Kulterra Gallery din centrul Bucureștiului până la jumătatea lunii decembrie. Cu lucrările prezentate, ea explorează sentimentul de singurătate și izolarea într-o lume în care rețelele sociale și tehnologia ar trebui să ne conecteze și să favorizeze comunicarea.
În sala principală lucrările prezintă lupta interioară, anxietatea, singurătatea, depresia, izolarea socială, angoasa, lumi virtuale, speranțe, dorințe prin intermediul unor personaje ușor de recunoscut, alese din generații diferite, tocmai pentru că aceste stări și sentimente sunt omniprezente azi.
„Toate lucrările sunt create pe baza experiențelor și sentimentelor din ultimii ani. Am trecut printr-o perioadă de conștientizare care mi-a clarificat trăirile. Titlul pe care l-am ales este un cuvânt inventat, care nu are legătură cu consumul de substanțe interzise, ci este o îmbinare ambivalentă pe care o pot folosi pentru a mă raporta la subiectele care mă fascinează, dar care pot fi contradictorii: social media și socializarea, spre exemplu”, spune ATOMA. „Atenția reprezintă cea mai importantă resursă a lumii capitaliste moderne. Este o resursă finită, iar corporațiile se luptă pentru a ne atrage atenția. Atenția este ca un drog pentru individ, prima doză este puternică, dar după dezvoltăm o toleranță la un anumit nivel și vrem tot mai mult. În cazul în care nivelul atenției scade, intrăm în sevraj”.
ATOMA trăiește și lucrează în Capitală și este cunoscută pentru lucrările ei murale care pot fi văzute în multe orașe din România: București, Târgu Jiu, Bacău, Sibiu, Satu Mare, Petroșani, Râmnicu Vâlcea și Galați. A studiat pictura la Facultatea de Arte din București și arta murală la Facultatea de Arte Decorative din București. A avut expoziții personale și de grup la București, Timișoara, Constanța și Brașov.
Este preocupată de impactul pe care tehnologia și (social/mass)-media îl au asupra societății și asupra fiecărui individ în parte. Într-o lume în care totul aspiră să devină viral, dependența ne aruncă într-o captivitate tot mai adâncă, pe care artista o recuperează și o redă cu un tip de estetică și în clișee, pe care grefează elementele-simbol ale tehnologiei și ale mediei contemporane. Stridența asumată, declarativă, transformă lucrările artistei în lucrări-manifest, angajându-le într-un discurs aflat sub semnul activismului.