Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Tehnologia de recunoaștere facială arată că un tablou Madona și copilul e probabil o operă de Rafael a cărei atribuire e disputată de trei decenii
de brecy tondo, rafael

Tehnologia de recunoaștere facială arată că un tablou Madona și copilul e probabil o operă de Rafael a cărei atribuire e disputată de trei decenii

Cercetătorii de la Universitatea din Nottingham și de la Universitatea din Bradford au folosit tehnologia de recunoaștere facială pentru a identifica autorul unui tablou cunoscut sub numele de „Brécy Tondo”. Cercetătorii cred acum că este foarte probabil ca autorul să fi fost pictorul renascentist italian Rafael.

Ei au descoperit că fețele Madonei și ale copilului din tablou sunt identice cu cele din tabloul lui Rafael „Madonna Sixtină”.

Analiza digitală a imaginilor și compararea figurilor din cele două opere au constatat că trăsăturile faciale ale Madonnei sunt 97% similare, iar cele ale copilului sunt 86% similare.

Dr. Christopher Brooke, cercetător onorific la Universitatea din Nottingham, a declarat pentru BBC că aceste cifre indică o „probabilitate statistică foarte mare ca operele de artă să fie ale unor creatori identici”.

Omul de afaceri și colecționarul de artă George Lester Winward a cumpărat Brécy Tondo în 1981. În 1995, cu doi ani înainte de a muri, Windward a înființat de Brécy Trust pentru a păstra colecția sa de artă și a pune la dispoziție obiectele pentru studii ulterioare. Cercetările asupra tabloului Brécy Tondo datează de trei decenii și jumătate, inclusiv un studiu de caz pentru o tează de doctorat la Universitatea din Liverpool, realizat de Murdoch Lothian în 1991. Acesta a fost descris pentru prima dată ca fiind un „posibil Rafael” de către conservatorul britanic Harriet Owen Hughes în 2000.