Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
curatorial.ro  /  Artǎ   /  Vânzarea cu peste 6 milioane dolari a bananei lui Cattelan, criticată de activiști
protest banana, sothebys

Vânzarea cu peste 6 milioane dolari a bananei lui Cattelan, criticată de activiști

Vânzarea instalației „Comedian” a artistului italian Maurizio Cattelan pentru 6,2 milioane de dolari la Sotheby’s New York este criticată de o organizație care luptă împotriva foametei.

Controversata lucrare de artă, o banană lipită cu bandă adezivă pe perete, a șocat întreaga lume atunci când a fost vândută pentru 120.000 de dolari de galeria Perrotin la Art Basel Miami Beach în 2019. Banana expusă în Florida a fost procurată dintr-un supermarket local. În urmă cu o săptămână, o versiune a instalației a făcut istorie la Sotheby’s New York, după ce a fost scoasă la licitație cu o estimare maximă de 1,5 milioane de dolari și a fost vândută pentru o sumă de patru ori mai mare.

La scurt timp după vânzarea lotului, Sotheby’s a dezvăluit că Justin Sun, miliardar chinez și fondator al platformei de criptomonede TRON, a fost cumpărătorul.

62 de milioane de oameni ar fi putut fi hrăniți

Feed Foundation, organizație nonprofit care militează pentru măsuri de stopare a crizei globale a foametei și a nesiguranței alimentare, susține că Justin Sun ar fi putut hrăni 62 de milioane de oameni dacă ar fi donat banii în schimb.

Organizația a lansat o campanie care vizează vânzarea instalației și a distribuit pe Instagram imagini cu un camion cu un panou publicitar digital pe care apare anunțul în timp ce trece pe lângă Sotheby’s New York.

Numărul de persoane care ar putea fi hrănite cu cele 6,2 milioane de dolari pe care Justin Sun le-a plătit pentru banană își are baza într-un calcul al organizației Feeding America, un partener al Feed Foundation. Feeding America a explicat anterior cum fiecare dolar donat poate fi transformat de organizație în zece mese.

În textul postării de pe Instagram, Feed Foundation a adăugat „în această Zi a Recunoștinței, unu din opt oameni nu știe de unde va veni următoarea masă”, încercând să solicite donații pentru eforturile sale de combatere a foametei.

Camionul a circulat săptămâna aceasta prin fața celor trei mari case de licitații – Phillip’s, Christie’s și Sotheby’s – din Upper East Side din Manhattan. Organizația speră ca această campanie să stârnească suficient interes pentru a-i determina pe oameni să doneze pentru fundație în perioada Zilei Recunoștinței, sărbătorită anual în ultima joi din luna noiembrie.

Mesajele vin și după un articol din The New York Times, care l-a intervievat pe vânzătorul de fructe aflat la câțiva pași de celebra casă de licitații ai cărei membri au cumpărat banana de 6,2 milioane de dolari pentru doar 35 de cenți.