Home  /  Natură   /  Mai mult de 350 de specii, descoperite anul trecut de cercetătorii britanici
natural,history,museum,of,london,,united,kingdom

Mai mult de 350 de specii, descoperite anul trecut de cercetătorii britanici

Oamenii de știință de la Muzeul de Istorie Naturală din Marea Britanie au identificat anul trecut în lume mai mult de 350 de noi specii, dintre care 85 sunt tipuri de viespi.

Prin parcurgerea colecțiilor sale, precum și prin trimiterea oamenilor de știință în călătorii de cercetare, curatorii și cercetătorii au reușit să descrie un total de 351 de specii noi.

Cel mai mare grup de noi descoperiri a fost cel al viespilor, inclusiv unele creaturi miniaturale care au, potrivit oamenilor de știință, „aripi frumoase, asemănătoare cu pene”, citează The Guardian.

Micile viespi parazite din familia Megaphragma sunt unele dintre cele mai mici insecte din lume, dar cercetătorii au descoperit că acestea ar putea fi importante pentru agricultură. Insectele parazitează ouăle de tripsi, un tip de insecte care pot provoca daune culturilor, și, ca atare, viespile pot fi agenți importanți de control biologic.

Dr. Gavin Broad este curatorul principal responsabil cu insectele din cadrul muzeului și expert în Hymenoptera, grupul care cuprinde viespile. El a declarat: „Nu este o surpriză faptul că noi specii de viespi au ieșit pe primul loc, este doar o surpriză că viespile nu ies pe primul loc în fiecare an. Abundența viespilor parazitoide face ca ordinul Hymenoptera să fie cel mai bogat în specii de insecte, dar este mult în urma altor grupuri în ceea ce privește descrierea efectivă a speciilor. Fiți atenți la multe alte viespi anul viitor”.

Microorganisme, broaște și alge – descoperite în America Latină și Asia

Oamenii de știință au numit și 84 de specii de gândaci, 34 de specii de molii, 23 de specii de animale mușchi și licheni și 13 specii de viermi trematode. De asemenea, au fost descoperite 12 specii noi de microorganisme eucariote din grupul Protista, șapte specii de muște, doi bondari din Asia, doi viermi policheți din adâncurile oceanelor și un centiped cu un număr de segmente care nu a mai fost văzut până acum de oamenii de știință.

Printre alte descoperiri notabile din acest an se numără 19 specii noi de insecte baston (fasmide), care provin toate de la tropicele din Australia. Oamenii de știință au folosit analiza genetică pentru a le deosebi pe toate.

Au fost descoperite și câteva vertebrate, inclusiv o nouă specie de gecko din Seychelles, trei specii de pești și șapte specii de broaște. Șase dintre aceste specii de broaște sunt minuscule și se numără printre cele mai mici vertebrate cunoscute. Acestea au fost descoperite în Mexic și au o lungime de doar opt milimetri. Nu se știe încă de ce au evoluat pentru a fi atât de mici.

Deși multe dintre speciile descrise de oamenii de știință sunt cunoscute de ceva timp de către localnicii care trăiesc alături de ele, Muzeul de Istorie Naturală a declarat că este important să le fie date nume oficiale pentru ca acestea să poată fi monitorizate și protejate de impactul schimbărilor climatice.

Având în vedere că în fiecare an se pierd tot mai multe specii, este o cursă contra cronometru pentru a le denumi pe toate înainte de a dispărea, astfel încât să poată fi salvate, au declarat oamenii de știință.

Cercetătorii au descris în total 11 specii noi de alge în acest an, atât fosile, cât și vii, în timp ce patru specii noi de plante au fost descrise din sudul Asiei.

Descoperiri în viața marină

Organizația Wildlife Trusts a făcut de asemenea câteva descoperiri semnificative anul trecut în viața marină, inclusiv o nouă specie de corali descoperită la adâncimi de până la 2.000 m în șanțul Rockall, la aproximativ 240 de mile de coasta de vest a Scoției, un rechin de Groenlanda vechi de 100 de ani, adus de valuri la Newlyn, Cornwall, și noi înregistrări de melci de mare.

Manx Wildlife Trust a observat primul pește spadă înregistrat vreodată în largul Insulei Man, Leicester și Rutland Wildlife Trust a descoperit rămășițele fosilizate ale celui mai mare ihtiozaur din Marea Britanie, un „dragon de mare” preistoric, iar Albie, singurul albatros cunoscut din emisfera nordică, a revenit pe faleza Bempton din Yorkshire.

Organizația caritabilă a declarat că acesta este amenințat de presiuni, inclusiv de pandemia globală de gripă aviară, care a ucis mii de păsări marine în Marea Britanie, de poluare, inclusiv deversări de petrol și plastic, precum și de oameni care deranjează iresponsabil viața sălbatică.