Home  /  Natură   /  NASA prezintă lista cu obiectivele ale căror imagini au fost surprinse în spaţiu de Telescopul Webb
webb, nasa

NASA prezintă lista cu obiectivele care au fost studiate de către Telecopul Webb – cea mai nouă tehnologie lansată în spaţiu – şi ale căror imagini vor fi prezentate pe 12 iulie.

Este vorba de imagini color de înaltă rezoluţie şi date spectroscopice înregistrate, care vor dezvălui „ilustrări nemaivăzute ale Universului”, spun cei de la NASA.

Cum Telescopul Webb este rezultatul colaborării NASA cu Agenţia Spaţială Europeană şi cu Agenţia Spaţială Canadiană, reprezentanţi ai acestora au decis care vor fi elementele de interes ale primei misiuni majore pentru această tehnologie excepţională.

Imaginile – publicate online

Fiecare imagine în parte va fi publicată pe site-ul NASA şi pe platformele de social media, în ziua anunţului.

Astfel, oamenii vor vedea în premieră imagini din:

Nebuloasa Carina: Este una dintre cele mai extinse şi strălucitoare nebuloase cunoscute, la 7.600 de ani-lumină distanţă de noi. Nebuloasele sunt spaţii unde se formează stele, iar în Carina există aştri care sunt de câteva ori mai mari decât Soarele nostru.

WASP-96 b (spectroscopie): Este o planetă uriaşă din afara sistemului nostru solar, compusă în mare parte din elemente în stare gazoasă, la 1.150 de ani-lumină de Terra. Face o mişcare de revoluţie în jurul stelei sale în 3,4 zile, are jumătate din masa lui Jupiter şi a fost descoperită în 2014.

Nebuloasa inelului sudic: Este o nebuloasă planetară, adică un nor de gaz în expansiune care înconjoară o stea pe cale de dispariţie. Are un diametru de o lumătate de an-lumină şi este la aproape 2.000 de ani-lumină de Pământ.

Cvintetul lui Stephan: Aflat la 290 de milioane de ani-lumină de noi, Cvintetul este localizat în Constelaţia Pegas şi este primul grup compact de galaxii descoperit, în 1877. Patru dintre cele cinci galaxii se apropie una de alta în ceea ce specialiştii numesc un „dans”.

SMACS 0723: Clustere de galaxii care permit o perspectivă asupra lumilor foarte îndepărtate.

Prezentarea acestor imagini va marca începutul cercetării ştiinţifice realizate de Telescopul Webb. De altfel, de la lansarea acestuia, reprezentanţii NASA au declarat că scopul său este de a desluşi misterele Sistemului Solar, de a observa stele şi lumi îndepărtate şi de a analiza date legate de originile Universului şi locul lumii noastre în acesta.

Credit foto: NASA