Home  /  Natură   /  Rămășițele celui mai mare miriapod, descoperite din întâmplare
fosila miriapod, neil davies

Rămășițele celui mai mare miriapod, descoperite din întâmplare

Rămășițele celui mai mare miriapod, așa cum le descriu oamenii de știință de la Cambridge, au fost descoperite din întâmplare pe o plajă din Northumberland.

Miriapodul gigant, cunoscut sub numele Arthropleura, ar fi avut o lungime mai mare de 2,5 metri și o greutate de aproximativ 50 de kilograme

Segmentul fosilei a fost observat prima dată în 2018, când un mare bloc de gresie a căzut pe o plajă din golful Howick.

Fosila va fi expusă anul viitor la Sedgwick Museum din Cambridge. „A fost o descoperire complet întâmplătoare”, a spus dr. Neil Davies de la Departamentul de Științe ale Pământului de la Cambridge, citează BBC.

El a analizat fosila care are 75 de cm lungime. „Modul în care bolovanul a căzut, s-a desfăcut și a expus perfect fosila pe care unul dintre doctoranzii noștri s-a întâmplat să o vadă când a trecut prin zonă”, a explicat Davies.

Când miriapodul trăia, în urmă cu 326 de milioane de ani, nord-estul Angliei avea un climat tropical.

Acest specimen a fost găsit în ceea ce oamenii de știință consideră că a fost o veche albie de râu. E posibil să nu fie rămășițele unei creaturi decedate, ci un exoschelet eliminat pe măsură ce miriapodul a crescut.

„Descoperirea unor astfel de fosile gigant de miriapode este rară, pentru că, odată ce au murit, corpurile lor tind să se dezarticuleze, astfel că fosila e posibil să fie o carapace năpârlită odată ce animalul a crescut”, a mai apreciat Davies. „Nu am găsit încă un cap fosilizat, așadar este dificil să știm totul despre ele”.

Un lucru ce poate fi spus cu certitudine este că, în comun cu aproape toate miriapodele, nu avea 1.000 de picioare. Cercetătorii cred că avea cel puțin 32, dar până la 64.

Primele două fosile de miriapod gigant, găsite în Germania

Această fosilă este a treia a unui Arthropleura descoperită și este mult mai veche și mai mare decât cele două găsite anterior în Germania.

Cercetătorii sunt de părere că, pentru a ajunge la o asemenea dimensiune, Arthropleura trebuie să fi avut o dietă bogată în nutrienți. Probabil era bazată pe nuci și semințe la care erau adăugate mici creaturi și amfibieni.

Un articol în care este analizată descoperirea a fost publicat în Journal of the Geological Society.

Credit foto: Neil Davies