Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Premiile César 2022 – „Les illusions perdues” și „Annette”, cele mai multe nominalizări

Premiile César 2022 – „Les illusions perdues” și „Annette”, cele mai multe nominalizări

Filmele „Les illusions perdues”, regizat de Xavier Gianolli, și „Annette”, de Leos Carax, au primit cele mai multe nominalizări pentru ediția de anul acesta a premiilor César, acordate de Academia franceză de film. Câștigătorii desemnați de cei 4.363 de membri cu drept de vot vor fi anunțați pe 25 februarie, la Paris.

Deși la nivel internațional filmul francez s-a impus în anul 2021, pentru Academia César nici „Titane” al regizoarei Julia Ducournau, câștigătorul Palme d’Or, marele trofeu al Festivalului de Film de la Cannes, cel mai important eveniment de gen din lume, și nici „L’Évènement” al lui Audrey Diwan, premiat cu Leul de Aur la Veneția, cel mai longeviv festival de film din lume, nu au fost principalele producții de luat în seamă.

În lista nominalizărilor anunțate pe 26 ianuarie, ele se răgăsesc cu câteva selecții, dar mult în urma adaptării „Les illusions perdues” și a filmului muzical „Annette”.

Lungmetrajul greu de clasificat al lui Ducournau, deja evitat de Academia americană pentru Oscar, a primit patru selecții și nu a fost inclus la categoria „cel mai bun film”. Același număr de selecții l-a primit „L’Événement”, relatarea unui avort clandestin în anii 1960, dar acesta a fost selectat la principala categorie.

Totuși, actrițele Agathe Rousselle și Anamaria Vartolomei, protagonistele celor două filme, au fost nominalizate în secțiunea „cea mai bună speranță”.

Femeile, în prima linie 

„Les illusions perdues”, adaptare după Balzac, a primit 15 nominalizări, cu câte două la categoriile de interpretare în rol secundar: Jeanne Balibar și Cécile de France, Xavier Dolan și Vincent Lacoste. În plus, Salomé Dewaels și Benjamin Voisin au fost nominalizați la categoriile „speranță”.

„Annette”, opera rock cu Marion Cotillard și Adam Driver în rolurile principale, a primit 11 nominalizări. Driver ar putea deveni al doilea actor american, după Kristen Stewart, care va fi premiat pentru interpretare.

„Aline”, omagiu adus de Valérie Lemercier carierei lui Céline Dion, a obținut zece selecții. Pentru scrisoarea sa de dragoste, Valérie Lemercier ar putea primi trofee pentru cea mai bună actriță, cel mai bun scenariu și cea mai bună regie.

În cursă în principala categorie a premiilor César – „cel mai bun film” – se află „Aline”, „Annette”, „Bac Nord”, „L’Évènement”, „La Fracture”, „Les illusions perdues” și „Onoda, 10 000 nuits dans la jungle”.

Secțiunea „regie” este aproape de paritatea de gen. Pe lângă Xavier Giannoli („Les illusions perdues”), Cédric Jimenez („Bac Nord”), Leos Carax („Annette”) și Arthur Harari („Onoda, 10 000 nuits dans la jungle”) apar Valérie Lemercier („Aline”), Julia Ducournau („Titane”) și Audrey Diwan („L’Évènement”). Una dintre ele ar putea deveni a doua regizoare premiată în istoria César, după Tonie Marshall.

Pentru premiul César pentru cea mai bună actriță au fost nominalizate Leïla Bekhti – „Les Intranquilles”, Valéria Bruni Tedeschi – „La Fracture”, Virginie Efira – „Benedetta”, Vicky Krieps – „Serre moi fort”, Valérie Lemercier – „Aline” și Léa Seydoux – „France”.

La categoria „cel mai bun actor”, au fost selectați Damien Bonnard – „Les Intranquilles”, Adam Driver – „Annette”, Gilles Lellouche – „Bac Nord”, Vincent Macaigne – „Médecin de nuit”, Benoît Magimel – „De son vivant”, Pio Marmaï – „La Fracture” și Pierre Niney – „Boîte noire”.

Pentru scenariu original au fost alese „Aline”, „Annette”, „Boîte Noire”, „La Fracture” și „Onoda, 10 000 nuits dans la jungle”, iar pentru scenariu adaptat, „Les choses humaines”, „L’événement”, „Illusions perdues”, „Les Olympiades” și „Serre-moi fort”.

Dintre filmele străine care au rulat în cinematografele franceze, au fost nominalizate „Compartment n°6” (Finlanda), de Juho Kuosmanen, „Drive My Car” (Japonia), de Ryûsuke Hamaguchi, „First Cow” (SUA), de Kelly Reichardt, „The Worst Person in the World” (Norvegia), de Joachim Trier, „La Loi de Téhéran” (Iran), de Saeed Roustayi, „Madres paralelas” (Spania), de Pedro Almodóvar, și „The Father” (Marea Britanie), de Florian Zeller.

Lista completă a nominalizărilor poate fi consultată pe site-ul Academiei.