Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Home  /  Artǎ   /  Artă în valoare de 19 milioane de dolari sustrasă din Italia, returnată de Procuratura din New York
new,york, ,circa,october,2016:,exterior,of,the,metropolitan

Artă în valoare de 19 milioane de dolari sustrasă din Italia, returnată de Procuratura din New York

Obiecte de artă în valoare de 19 milioane de dolari sustrase din Italia au fost returnate de Procuratura din New York. Este vorba despre 58 de piese, inclusiv un bust din marmură al zeiței Atena ce datează din anul 200 î.e.n., care valorează 3 milioane de dolari.

Artefactele furate au fost vândute muzeelor și dealerilor privați de hoți condamnați, a spus un reprezentant al Procuraturii. Dintre obiectele date înapoi Italiei, 21 se aflau la Metropolitan Museum of Art.

Aceasta este cea mai recentă acțiune a autorităților newyorkeze de a returna bunuri culturale țărilor de origine. Anul acesta, până în prezent, au fost înapoiate bunuri în valoare de 66 de milioane de dolari, iar Procuratura promite că vor urma acțiuni similare.

Italienii s-au arătat foarte încântați de returnarea obiectelor, pe care le-au numit „neprețuite”.

Anchetatorii au lucrat mulți ani pentru a da de urma hoților și pentru a localiza obiectele de artă care au fost repatriate, potrivit oficialilor din Departamentul de Apărare Națională.

Mozaic vechi de 2.000 de ani, repatriat de FBI

În urmă cu câteva zile, un mozaic roman vechi de 2.000 de ani care o reprezenta pe Medusa, figură mitologică, a fost repatriat de FBI de la Los Angeles.

Mozaicul, care a fost tăiat în 16 bucăți,  era dat dispărut de mai multe decenii, fiind ascuns într-un depozit din Los Angeles, potrivit Biroului Federal de Investigații.

Poliția italiană a confirmat că mozaicul era parte din patrimoniul țării și că a fost înregistrat pe lista bunurilor culturale în 1909. De atunci, singura referire la el a fost o reclamă publicată într-un ziar din 1959, când era de vânzare în zona LA.