Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Galeriile Uffizi de la Florența, cel mai vizitat sit cultural al Italiei

Galeriile Uffizi de la Florența, cel mai vizitat sit cultural al Italiei

Galeriile Uffizi din Florența a devenit pentru prima dată cel mai vizitat sit cultural al Italiei, după ani de inovație sub conducerea directorului de origine germană Eike Schmidt, timp în care s-a dezvoltat chiar și către arta contemporană.

Cândva un bastion al tradiției care se schimbă lent, s-a anunțat luni că instituția renumită pentru capodoperele sale renascentiste s-a clasat anul trecut alături de Colosseumul Romei, ruinele Pompeii, Muzeele Vaticanului și alte situri binecunoscute în ceea ce privește numărul de vizitatori, atrăgând 1,7 milioane de vizitatori anul trecut, potrivit Il Giornale dell’Arte. Colosseumul a fost al doilea, cu aproximativ 90.000 de vizitatori mai puțini.

Sub conducerea lui Schmidt, Uffizi și-a schimbat modul în care vinde și programează biletele și rezervările, a adăugat piese mai moderne la colecția sa, a celebrat artistele, a expus lucrări din colecția sa permanentă în muzeele regionale toscane, și-a îmbunătățit rețelele de socializare, a deschis părți din complex închise anterior și a abordat subiecte sociale contemporane.

„A existat o perioadă în care expunerea de artă contemporană era văzută ca intrusă în sălile sacre ale Uffizi”, a spus Schmidt. „Dar vreau să arăt lucrări care sunt relevante, indiferent de perioada istorică”.

Cele mai cunoscute lucrări ale maeștrilor Renașterii

Uffizi își are rădăcinile încă din secolul al XVI-lea, începând cu colecția de familie a dinastiei politice și bancare florentine Casa Medici. Ca atare, colecția sa include multe dintre cele mai cunoscute lucrări ale maeștrilor Renașterii, inclusiv Michelangelo, Leonardo da Vinci, Caravaggio și Rafael.

Cea mai vizitată expoziție de anul trecut, care a atras peste 435.000 de vizitatori, a fost concentrată pe mișcarea „arte povera” a lui Giuseppe Penone, care a făcut parte din eforturile lui Schmidt de a extinde atractivitatea Uffizi.

Schmidt a spus că o mare provocare a fost reputația Uffizi ca unul dintre cele mai importante muzee clasice din lume și așteptările vizitatorilor că un bilet este o modalitate unică de a vedea unele dintre cele mai mari capodopere ale Renașterii, inclusiv „The Birth of Venus” de Botticelli, „Annunciation” de Leonardo și Andrea del Verrocchio, „Medusa” lui Caravaggio și „Doni Tondo” de Michelangelo.

Uffizi are un drum lung de parcurs pentru a-i prinde pe unii dintre colegii săi la nivel mondial. În ciuda faptului că ocupă primul loc în Italia, se află abia pe locul 20 la nivel global, o listă în frunte cu Luvru din Paris, care a atras anul trecut 2,8 milioane de vizitatori.