Curatorial este un proiect editorial non-profit, o revistă ce reunește informații, știri si noutăți despre evenimente, lucrări sau realizări in domeniul artei, precum și despre întâmplări, curente și tendințe ale culturii urbane.

Urmăreşte-ne pe
Contact
Identitatea artistului Rhed, dezvăluită. Creațiile lui sunt privite acum cu scepticism

Identitatea artistului Rhed, dezvăluită. Creațiile lui sunt privite acum cu scepticism

Identitatea artistului Rhed, care a vândut până în prezent lucrări pentru sume cu cinci cifre, a fost dezvăluită ca fiind Rocco Ritchie – fiul cântăreței Madonna și al cineastului Guy Ritchie -, iar numele lui stârnește acum reacții diverse în rândul criticilor de artă.

Ritchie, în vârstă de 21 de ani, pictează în stilul Expresionismului și, discret, a expus în mai multe rânduri la galeria Tanya Baxter Contemporary din Chelsea (Londra), începând cu anul 2018, sub numele Rhed.

Identitatea lui a fost dezvăluită de presa tabloidă, iar de atunci părerile au fost împărțite – fie succesul este datorat talentului, fie renumelui părinților lui.

Faptul că Ritchie este Rhed este greu de contrazis, scrie The Guardian. Ambii au aceeași vârstă, au crescut în același oraș, au urmat cursurile Central Saint Martins, Royal Drawing School. Mai mult, în 2020, Madonna și Guy Ritchie au participat, alături de parteneri și copii, la o expoziție (ce nu avea titlu) de la Tanya Baxter Contemporary.

Opera lui Rhed, inspirată de Bacon și Rego

Rhed folosește uleiuri groase și tușe gestuale pentru descrierile lui ale formelor umane, potrivit curatorului galeriei, Tanya Baxter.

Între sursele sale de inspirație se numără Lucian Freud, Francis Bacon, Paula Rego și Helmut Newton.

În timp ce subiecții lui prezintă o „tensiune psihologică”, el echilibrează asta prin folosirea unei palete multicolore, pictând deseori siluete în mijlocul pânzelor, de cele mai multe ori pe un fundal abstract monocrom.

„Având un fond cultural eclectic, cu o copilărie petrecută între New York și Londra, picturile lui emană un amestec captivant de naivitate și încredere”, a mai spus ea.

madame bicyclette rhed, courtesy tanya baxter contemporary

„Madame Bicyclette” – Rhed, Foto: Tanya Baxter Contemporary

Rhed însuși a spus că este „fascinat legat de lumea interioară și exterioară, mai ales la întrepătrunderea lor”. Mesajul picturilor lui este acela că „există frumusețe în lupta vieții”, potrivit galeriei.

Cronici împărțite

Galeria King’s Road a asemuit opera lui Rhed cu a lui Jean-Michel Basquiat și a lui Banksy și promovează mai multe cronici pozitive, inclusiv din partea lui Mervyn Davies, fost șef al Royal Academy.

„Artiștii buni sunt cei care transformă energia în ceva frumos care rezonează cu ochiul. Oricine poate fi pictor, dar este vorba să faci pe alții să gândească și să provoci sentimente”, este părerea lui Davies.

Criticul de artă Godfrey Barker a spus că Rhed este „un produs autentic, pur și nediluat la secolului 21”.

Jonathan Jones de la The Guardian a fost mai puțin entuziast, sugerând că artistul a fost adus prea curând în atenția publicului.

Galeria, din punctul lui de vedere, „ar trebui să fie rușinată că a împins cinic pe piață acest tânăr nepregătit”.

„Îl compară cu artistul stradal Banksy și cu Basquiat, dar, sincer, singura stradă de care îmi amintesc este King’s Road, unde acest tip de artă proastă este vândută sigur unor fraieri șic”.

The White Pube, identitate sub care scriu criticii de artă Gabrielle de la Puente și Zarina Muhammad, a plusat: „Este păcat atunci când artiștii creează lucrări ce arată mai degrabă a artă modernă decât a artă contemporană. Aceste lucrări arată ca AI a zgâriat Modigliani, fauvism, Picasso mai puțin important și un stil al lui Bacon mai ostentativ de a crea noi lucrări ce par vechi și plate și încheiate. Iar dezvăluirea dramatică «puștiul cu succes suspect în lumea artei are în secret părinți incredibil de bogați și faimoși» nu este surprinzătoare sau nouă, ci o mizerie”.

Lucrări ale lui Rhed sunt listate pe Artsy la prețuri de până la 24.000 de lire sterline.

Foto principală: „Les Femmes Vertes” – Rhed. Credit: Tanya Baxter Contemporary